zondag 22 oktober 2006

Andreas

Mensen vragen of ik hem nog mis. Of het nog pijn doet. Of ik vaak aan hem denk. Ik mis hem, denk aan hem, en soms doet dat pijn. En dan kan het nog zo lang geleden zijn allemaal, stiekem is het nog steeds mei 2005. Want beseffen dat het al zolang geleden is allemaal, dat kan niet. Dat wil ik niet. Ik mis hem als ik door Amsterdam struin. Ik mis hem als ik een film zie waarover ik zijn mening wil weten. Ik mis hem als ik wat wil schrijven en het niet lukt. Dat gebeurt me steeds vaker.
Ik zie hem in iedereen en niemand. Ik kom hem tegen in de metro, en in het winkelcentrum. En altijd is hij het niet, en altijd denk ik dat hij het is. Idioot he.

Niemand heeft ooit zo'n impact op mijn leven gehad.
En en. Hij is dood.

Maar toch kan ik gelukkig zijn.
Idioot he.

7 opmerkingen:

  1. nee, niet idioot.
    Hartstikke goed, hij is zeker weten trots op je!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als iemand er niet meer is die je lief had zal je hem blijven missen,maar denk aan jullie fijne momenten en koester die,liefs en sterkte Maraly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En soms ben je ook wel eens 'idioot gelukkig', gelukkig.
    Tijd gaat door en hij gaat mee. Ook gelukkig, niet idioot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nee hoor zus dat is zeker niet idioot!!!!! je gemis is heel begrijpelijk onthou wel dat hij super trots op je is en dat hij vanaf boven naar je kijkt en je zeker in de gaten houd. en hij zit voor altijd in je hart. en hij is heel blij dat je gelukkig bent.
    dikke kus je grote zus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op Schoolbank zie ik dat bij mijn jaar de naam Andreas Lemmens staat...die naam valt me op...weet niet waarom...hij valt me op!
    Ik zie in zijn profiel staan wat ie doet, weer ie werkt en wat zijn mailadres is.

    Paar dagen later loop ik op de Woensberg, waar eerder mijn opa begraven is. Loop rustig wat graven voorbij en wat zie ik...ja dat is toch de naam die ik op schoolbank zag! Het kan niet missen: Andreas Lemmens.

    Eerder die week lees ik hoe goed het met hem gaat en een paar dagen later zie ik zijn graf en zie ik ook dat op het moment dat ik zijn profiel las, Andreas al gestorven was.

    Ik ken hem niet, maar wat kan zo'n persoon je ineens bezig houden. Het geeft maar aan hoe betrekkelijk het leven is...

    Heel veel sterkte verder met dit verlies!

    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Logisch dat je hem nog mist! Het is helemaal niet gek, iemand waarvan je zoveel hield (houdt), die kan je niet zomaar vergeten. Hij zal de rest van je leven bij je in gedachten zijn. En dat is maar goed ook! ;)

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen