zondag 3 januari 2010

Afscheid van 2009

Op deze derde dag van het nieuwe jaar, neem ik officieel afscheid van het vorige. En what a year it was.
Ik zette mijn eerste stappen in televisieland, werd 21 en dus "volwassen", ben voor het eerst buiten Europa geweest, kreeg een hondje, maar vooral beste mensen, ik werd verliefd. En hij op mij.

Voor het eerst zoenen, vrijen, in de wolken zijn. Voor het eerst hand in hand, voor het eerst schoonouders, voor het eerst lepeltjelepeltje, voor het eerst samen op vakantie. Voor het eerst uit huis, voor het eerst samenwonen. Voor het eerst samen een eigen kerstboom, voor het eerst samen naar een verjaardag. Samen uit eten, samen naar de film, samen het hondje uitlaten. Samen naar mijn ouders, samen naar de zijne. Samen in slaap vallen. Samen wakker worden. Samen nieuwjaarskaarten sturen.
Samen de wereld vergeten.

Ja, we zijn verliefd. En soms vind ik het allemaal moeilijk, vind ik hem moeilijk, vind ik het feit dat we ook zoveel apart zijn moeilijk. Soms weet ik niet of hij 'het' wel is. Soms huil ik van frustratie en omdat ik niet weet hoe het hoort, samen zijn en elkaar vrij laten en toch mezelf blijven. Maar als ik snikkend tegen hem zeg dat ik het soms zo moeilijk vind allemaal en in zijn armen kruip.. Als ik zijn stem voel in zijn borst en hem hoor zeggen dat het ook moeilijk xeds, maar dat we samen zijn en het samen kunnen doen... Als hij dan zegt dat hij van me houdt en het soms een beetje eng vindt dat we zo op elkaar lijken.. Dan zweef ik weer. En hij met me. En dan realiseer ik me dat het allemaal niet uitmaakt, dat we nu leven en nu gelukkig zijn en dat het daar toch zeker om gaat.

2009. Het jaar van samen met mamma naar Obama kijken, van werken bij KidsTop20, van twee vakanties. Het jaar vol liefde en alle wat daar bij komt kijken.

2010 begon met Lief en lieve vrienden. Beter kon ik me niet wensen. Ik kruip weer in de armen van Lief. Mijn lief, die steeds meer mijn vriend en maatje wordt, die ik steeds beter begrijp, met wie ik steeds beter kan praten. Mijn gekke, verwarrende lief, die slecht is in op tijd komen, en zijn werk in het buitenland vakantie noemt. Mijn lief die niet van roti en zee en spelletjes houdt. Mijn lief die zoveel weg is dat ik steeds opnieuw moet wennen aan samen zijn. En dan weer aan alleen zijn. Mijn lief die me zo ontzettend gelukkig maakt xe1ls hij er is, dat ik hem al het voorgaande vergeef.

Mijn gekke lief en gekke ik, we zijn 2010 fantastisch begonnen. 2010 zal net als het voorgaande jaar bergen en dalen hebben. Maar ik ben nxfa gelukkig. En dat is fijn.

Ik wens je een jaar vol goede dingen, liefde en gezondheid. Make it fanfuckintastic. I will.

1 opmerking: