maandag 28 november 2011

Vreemde vrouw

Er wordt aan de deur geklopt. Als ik open doe, zie ik een vrouw staan met wat post in haar handen.

"Zeg, 2B is er niet." Ik blijf stil, wachtend op de rest van de zin.
"Tweee Beeee" (heel langzaam en nadrukkelijk).
Ik: "O. Kan ik iets aannemen?"
Vrouw: "Nee, 2B (ze wijst naar mijn huisnummer). TWEEE BEEE is er niet."

Dan snap ik wat ze bedoelt.. Ik woon op 2A, ze had zeker niet gezien dat 2B het huis ernaast was. En ze denkt waarschijnlijk dat ik achterlijk ben. Of niet Nederlands. Of doof. Of alledrie.

Dus ik zeg: "2B is hiernaast."

Mevrouw loopt zonder nog iets te zeggen weg.
Ik roep haar achterna: "dus het ís er wel!"

2 opmerkingen:

  1. Achterlijk menschvolk is dat! Gelukkig verhuis je binnenkort naar Almere, waar je de gezonde PVV-stemmer vindt (die hebben "sociaal" wel hoog in het vaandel dus je zal vaak gegroet worden, als ze tenminste denken dat je Nederlands bent :S).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pff...commuuuniiicaaatiiieee :S sommige mensen vinden het te veel moeite om hun probleem iets meer toe te lichten ;) gekke mensen zijn er toch :)

    BeantwoordenVerwijderen