donderdag 6 december 2012

Openbaring

Wat een lieve reacties laten jullie toch altijd achter! Naast al die enge dingen geniet ik ook echt heel erg van het feit dat ik naar Thailand ga. Maar dinsdag had ik ineens een openbaring. Ik zei tegen mijn lief: weet je. Als ik het allemaal niet ga redden en alles pijn doet en ik niet blijer word van het backpacken.. Dan ga ik toch gewoon 6 weken op het strand liggen.

Tuurlijk. Zei hij.

Iets dat voor hem (en voor iedereen met wie ik daarna mijn "openbaring" deelde) zo vanzelfsprekend was, bleek voor mij een eyeopener. Een opluchting. Ik was zó opgelucht dat ik me niet aan mijn eigen plan hoef te houden dat ik er van moest huilen. Natuurlijk had ik ook wel eerder bedacht dat ik gewoon op een eiland kon gaan liggen daaro, maar dat idee verdrong ik steeds. Want dan zou het falen zijn, mijn reis zou niks meer voorstellen. Maar ik had het helemaal verkeerd begrepen. Compleet.

Want ik ga naar Thailand. Ondanks mijn lijf. Mijn reis stelt alleen daarom al ALLES voor.

8 opmerkingen:

  1. Het is toch jouw 'feestje' en jij mag lekker zelf weten wat je doet. Gelukkig is dat besef op tijd gekomen en kan je nog meer van je plannen genieten. En heerlijk ergens op een tropisch strand op een ligbedje onder de palmbomen een boekje lezen is niet falen hoor maar vooral gewoon heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar ik dacht dus heel lang dat ik het meest gelukkig zou worden van rondtrekken. Maar als dat niet lukt dan maakt het me alleen maar ongelukkig. Nu realiseer ik me dus dat ik van onder een palmboom met een smoothie waarschijnlijk net zo gelukkig word, mocht dat gaan gebeuren!

      Verwijderen
    2. Inderdaad, niks falen, genieten!
      Wel grappig dat het voor iedereen zo vanzelfsprekend was en dat jij er wat tijd over moest laten om tot die conclusie te komen :-)

      Verwijderen
  2. Je lijkt mij wel. Zó star en zo streng voor mezelf soms dat ik helemaal vergeet te genieten.

    Komt goed met jou, daar.

    100% vertrouwen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet je wat ik nou zo mooi en fijn vind? Dat je het zelf bedacht hebt. Dat het dus gewoon nog steeds helemaal jouw plan is. Dat niet iemand tegen je zei: " meid, doe ff normaal, ga gewoon lekker chillen en genieten van het daar zijn met jou jezelf en jij! En hoe je dat chillen doet bepaal je dan en daar lekker He-Le-Maal ZELF!!" Dat dus. dat je dat nu zelf bedacht hebt!
    Ik ben trots op je!! Dat je dit belachelijke plan doorzet ;-)
    je bent een held!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niks geen falen hoor! Gewoon genieten van je vakantie. Of dat nu rondtrekken is of lekker op een strand liggen, het is jouw ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben ik blij dat je die openbaring hebt gehad meis. :) Stelt mij ook een beetje meer gerust.

    Ga gewoon lekker genieten van je reis; dat is het aller belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen