dinsdag 27 december 2005

Ik leef

Dagen glijden voorbij terwijl ik mijn leven leef. In mijn hoofd schrijf ik elke dag een verhaal met zinnen waarvan ik niet wist dat ik ze in me had. Tussen het lachen huilen en zingen door verstrengelen woorden zich met beelden. Het was een mooie kerst. Het heeft me goed gedaan, merk ik, nu de laatste minuten van deze tweede kerstdag wegtikken. Niet dat ik veel gedaan heb. Gegeten, gelezen, gelegen, gelachen. In willekeurige volgorde en zo vaak als kan. Ik denk veel na. Over wat er was, over hoe het is, en over wat er gaat komen, of niet. 2005 is een jaar om niet te vergeten. Nooit had ik kunnen denken dat dit jaar zo ingrijpend zou kunnen zijn. Zo intens verdrietig, zoveel sporen nalatend. Maar de kerst was goed. Zelfs met ons verdriet, met de veranderingen, en de machteloosheid. Ik voel me zoveel ouder dan vorig jaar.

Maar ik leef, en ik vind dat ik dat nog best goed doe. Ik leef, en dit jaar heb ik verdriet gevoeld als nooit tevoren. Ik leef, en doe dingen die me gelukkig maken. Ik leef, en leef, en leef. En de kerst was goed. En zelfs wit, hier in het midden van het land, de laatste twintig minuten.


Lieve lezers. Bedankt voor het nog steeds mogen spuien van mijn woorden, die anders opgesloten zouden blijven. Ik wens jullie allen een gelukkig, gezond, geweldig 2006, vol liefde toe.

13 opmerkingen:

  1. je leeft!!!
    ik hou van je!!
    en ik vind dit weer een heel mooi stukje!
    Lieve schat, ik wens jou een heel goed 2006 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bewondering, nog steeds, steeds meer...voor de manier waarop jij alles zo mooi kunt verwoorden! Leef je leven..je doet het goed! Een beter 2006 gewenst! Liefs, Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Adinda! Goed om weer wat van je te lezen :) Mooie strakke lay-out ook! Jij ook een heel gelukkig 2006, dat het veel moois mag brengen 8)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankje! jij ook veel vriendschap, liefde, gezondheid en geluk in 2006

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij ook lieve Adinda :) Dat 2006 meer geluk mag brengen. En vergeet niet af en toe te glimlachen en stil te staan bij de leuke dingen van t leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohh wat ben ik trots op!! ik heb ook niks toe tevoegen met wat de rest hier boven schrijft.
    ik wens je in ieder geval het alle beste en heel veel iefde en geluk in 2006 toe
    en hou heel veel van je

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens jou ook een gelukkig en gezond 2006. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt. Jij ook de allerbeste wensen in 2006. Ik hoop dat je aan het eind van 2006 met hetzelfde gevoel terugkijkt op dat jaar, zoals je nu terugkijkt op deze kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedenavond, het jaar is bijna voorbij, daar moet ik toch ook iets van zeggen. Ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond 2006!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wens jou een gelukkig 2006
    ik heb je logs even door gelezen pff
    jij zit echt in een dip of moeilijke periode van jou leven..
    Ik zie het aan alles terug op je weblog de kleuren zijn ook somber....kom op leef en geef ....het leven kan je nog heel veel goeds geven,

    groeten van Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens jou ook een super gelukkig 2006!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Exe9y,

    Ik wens je nog een fijn 2oo6 toe en hoop dat alles goed met je gaat.

    Knuffel,
    Lucia

    BeantwoordenVerwijderen