vrijdag 13 juni 2008

Rijbewijs

23 mei heb ik voor de vijfde keer afgereden. Staatsexamen (dat moet na 4 keer zakken), een nieuwe rijschool, een nieuwe instructeur en maar tien lessen. Ik slaagde en niks kon meer fout zijn. Ik ben geslaagd!

6 dagen later had ik dat felbegeerde roze pasje ook echt in mijn portemonnee zitten en kon ik de omgeving onveilig maken, wat ik dan ook deed. Samen met vriendin A. naar oma, naar het centrum, verdwaald in Almere waar ik heel per ongeluk door rood reed omdat ik het te druk had met het bekijken van straatbordjes en broertjes ophalen van school. Nu al merk ik hoe praktisch het is om een rijbewijs te hebben en ik rijd heel wat af. Toch wil het nog niet helemaal doordringen.

Vanmiddag vertelde A. over een vriendin van haar die een baan had waarbij ze een rijbewijs nodig had. A. en ik vonden dat je heel veel dingen ook met het OV kon doen. A zei: 'ik zou dat werk volgens hen dus niet kunnen doen omdat ik geen rijbewijs heb!' Heel stellig zei ik: 'nee, ik ook niet'.

Nog geen tel later konden we niet meer stoppen met lachen.

Want ik heb hem wel en dat is leuk.
Want ik kan overal naar toe met de auto.
Ik heb hem. Wel wel wel wel wel.

Jippie!!!

3 opmerkingen:

  1. hahaha fijn he als je dan eindelijk wel slaagt?? :D:D Ik ken het gevoel!
    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles op zijn tijd! Of je nou 1 of 6x over je rijbewijs doet. Binnen is binnen!

    BeantwoordenVerwijderen