woensdag 17 augustus 2011

Wc-woensdag

Soms moet ik nú naar de wc. Niet omdat ik het anders in mijn broek doe, maar omdat ik als ik het ophoud ik nog een week extra last van mijn buik heb. Het eerste wat ik doe als ik een ruimte binnenkom is rondkijken waar de wc zou kunnen zijn. Dankzij mijn fijne pasje kán ik ook overal naar de wc. Hierdoor zie ik veel verschillende wc's en weet ik vaak precies waar ik fijn even kan zitten of waar ik beter m'n ogen dicht kan knijpen en zo snel mogelijk weer weg wil zijn. Want zoals ik zei, niet gaan is geen optie.

Anyhow, samen met peetoom F. bedacht ik dat het leuk zou zijn om een wc-collage te maken. Gekke opschriften, schone potten, geen wc-papier, ik ga de wc's waar ik kom vastleggen. De foto's ga ik hier zo vaak mogelijk plaatsen, maar in ieder geval elke woensdag. Zo heb ik ook een stok achter de deur om in ieder geval elke woensdag wat te plaatsen.


 
 wc
  uitzicht

Vandaag begin ik met de wc waar ik verreweg het meest op zit. Mijn eigen vertrouwde pot. Zoals je ziet is het behelpen, een kleine ruimte. Mijn knieën komen praktisch tegen de douchedeur aan en mijn hoofd bijna tegen de cv-ketel. Toch kun je er fijn zitten. Zeker als het allemaal veel pijn doet en lang duurt is het fijn om gewoon thuis te zitten. Bovendien heeft lief R. een autoradio in de badkamer geïnstalleerd (lang verhaal) dus ik kan ook nog lekker muziek luisteren. De pot zelf is niet zo prettig, het fijnst vind ik een wc met een verhoginkje, die dan lekker hard doorspoelt. Dit is gewoon een gat, dus plonst het behoorlijk waardoor je billen nat worden. Dan voel ik me zo vreselijk vies! Dus ik schuif vaak zo ver mogelijk naar voren zodat ik gebruik kan maken van de schuine voorkant van de pot. Als ik later "groot" ben wil ik een pot zonder plons! Nou, wc nummer 1 is een feit. Ben benieuwd hoe lang ik dit plannetje vol ga houden!

9 opmerkingen:

  1. Alet zei helemaal niet test, Alet zei iets in de trant van 'hilarisch' en niet lezen terwijl je eet. Test 2

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha leuk idee! :D Dat is echt weer eens wat anders lol!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh! *wc foto-klaar maken gaat* ;-) Goed plan die blogjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Adinda

    Net je verhaal gelezen op onzichtbaarziek.nl. Dapper dat je ondanks je ziekte gewoon wél naar school probeert te gaan, en je studie af wilt maken! (wat ik overigens ook wel begrijp hoor haha)

    Ik ga je blog bij houden!

    groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, ooh.. flinke glimlach op mijn gezicht! Wat heb je dat leuk geschreven.
    Maar ik schaam me diep.. terwijl ik hier alleen, hoewel met laptop, op de bank zit gewoon hardop gelachen. Mijn oom en tante hadden/hebben een wc zonder verhoginkje dus met gegarandeerde plons. Ik vond dat altijd zo sjiek!! Hahaha!! Dus ik wilde altijd ooh een wc met plons (aangezien wij 2 wc's hebben met verhoginkje). Haha, naja. Ik had ff lol met mezelf. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk al die reacties! Nou dat wordt wat, op de woensdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik heb hetzelfde idee, maar dan voor een collage aan de muur van mijn wc. Heb aan de ene kant plaatjes/kaartjes van plassende dieren, plassende mensen en op de andere wand wil ik dan foto's hangen van wc's waar ik kom.

    Mag ik met je mee doen en het ook bloggen? We kunnen er misschien ook een flickr-groep van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peet,

    Dat is goed hoor! Leuk als je dat ook wil bloggen. Kunnen we naar elkaar linken :).

    BeantwoordenVerwijderen