zondag 9 mei 2004

The greatest gift

2003.

Vrijdag 9 mei.

Kwart voor zeven 's ochtends.

Vandaag ben ik jarig! Ik ben al ruim een kwartier wakker en lig te luisteren naar de zachte geluiden van beneden. Even van te voren had ik de bel horen gaan, of was dat een droom geweest?

Dan hoor ik mensen de trap opkomen. Mijn moeder met haar 9 maanden dikke buik, mijn vader en broertjes. Ik sluit mijn ogen. Ze komen binnen, zingend, waardoor ik 'wakker' word. Ik kijk verbaasd op als mijn oma en tante ook binnenkomen. Nog verdwaasd van de slaap vraag ik me af wat ze hier zo vroeg doen. Dan zie ik mijn moeder een wee opvangen en realiseer me dat het begonnen is.

Ruim een uur later zit ik stralend naast het bed van mijn ouders, met mijn kersverse broertje in mijn armen. Een 9-mei kindje. En weer een broertje, mijn derde.

Die dag! Zoveel emoties, maar bovenal voelde ik de liefde die er zomaar meteen was. Ik voelde me niet jarig, het was helemaal A.'s dag. Maar die dag kreeg ik het mooiste cadeau dat ik me kon wensen. Een broertje.

7 opmerkingen:

  1. Een fijne herinnering! En deze verjaardag is ook al bijzonder: de eerste van je kleine broertje, de zestiende van jou, en jijzelf rennend van het ene huis naar het andere..gelukkig had je mijn cadeau al, want we zijn elkaar mooi misgelopen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sweet sixteen :D
    Van harte nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooohhh, wat een lief stukkie!
    Je bent een lieverd! En ik zit weer met tranen..
    En A. is ook he-le-maal gek op jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 9 mei is een goeie dag om fantastische kindjes te krijgen. Dat blijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw gfeliciteerd! (met jezelf EN je broertje :))

    BeantwoordenVerwijderen