dinsdag 25 mei 2004

Debatteren

Rommelend in alle rommel die ik de afgelopen jaren in dozen heb weten te proppen, viel mijn oog op een klein blaadje. Niet omdat het een blaadje was, daar had ik genoeg van. Maar om wat er op stond:

"Groen Blauw

Het is toch te gek voor woorden
dat de gemeenteraad het Paddenbos wil vermoorden!

Kom allemaal naar de vergadering op 14 juni"

Ik had er al jaren niet aan gedacht maar ineens was het allemaal terug. Op de basisschool leerden we hoe we een debat moesten voeren. Speciaal voor de vergadering op die bewuste dag hadden we partijen opgericht, en ik was de partijleider van Groen Blauw. Het verhaal was dat de gemeenteraad een winkelcentrum op wou richten precies op de plek van het bos. Daar was mijn partij, opgericht voor lucht, water, bos en ander groen natuurlijk tegen. Het debat begon. Iedereen was gespannen. We legden onze standpunten aan de andere partijen voor.

Een uur later werd er gestemd. 17 handen gingen voor ons omhoog, van de 21 leerlingen die er waren. We hadden het debat gewonnen!!

Sindsdien ben ik gek op debatteren. Vandaag hadden we een debat tijdens de Nederlandse les, tussen twee personen. Ik heb gewonnen. (jippieeeee)

4 opmerkingen:

  1. Haha zie mijn log van een paar dagen geleden, ik ben er ook gek op... ben alleen iets te fel soms ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat verleer je niet meer, misschien beland je nog wel eens in de politiek..! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. go go go !
    (en nu weggooien, al die papiertjes *GRIJNS*) 8)

    BeantwoordenVerwijderen