vrijdag 30 september 2005

Bassie

Kermis in het dorp.
Wat een vreugde!
En speciaal voor ons kwam Bassie woensdagavond op bezoek.
Ja, die van Adriaan. Adriaan was er niet.

Mijn broertjes en ik waren op tijd. Om 7 uur zou hij er zijn.
Hij was er om kwart over zeven. Het was vreselijk. Geduw, getrek, gegil, en onvermijdelijk, gehuil.
Grote gemene volwassen mensen riepen om Bassie, verlangend naar zo'n gratis kaartje voor de botsautootjes of draaimolen. En wat was Bassie klein. We hebben maar een glimp van hem opgevangen, langs die grote hebberiken langs. En Bassie deed zijn best, gooide af en toe kaartjes willekeurig ver naar achter, naar de kinderen die tussen voeten en benen door graaide.

Ik kan me vreselijk ergeren aan dat soort dingen. Dat degenen die het hardst schreeuwen hun zin krijgen. Mijn broertjes hebben alle twee een Bassie-button weten te krijgen. Uiteindelijk. Tussen benen door. Volgende keer blijf ik thuis.

13 opmerkingen:

  1. nou ja zeg, wat heb ik nu weer gemist! Ik vind het een heldendaad dat je je in die menigte gewaagd hebt met je broertjes. En ze hebben nog een button ook! Fantastisch.
    Volgend jaar mag Youri met ze gaan 8)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik aan 1 zogenaamde kindervriend een tering hekel heb, is het die tering Bassie wel.
    Lekker genuanceerd hxe8?
    Maar dus ben jij een held dat je met Adjuno en Ramiro geweest bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe durf je dat te zeggen, Monica!? Bassie en Adriaan zijn de leukste vriendjes die je maar kunt vinden..!! ;)

    Adin, wees blij dat 't niet zo'n dooie boel was als toen Spongebob kwam.. alhoewel.. toen heeft me zusje Spongebob wel 'n hand kunnen geven.. hm.. twee kanten.. moeilijk moeilijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken dat, als er een beroemde ster in je dorpje komt. Wij hebben 1x per jaar een soort festivalletje (waar bijna niemand komt) in het centrum van ons dorp. Als trekker nemen ze dan een afgedankt Idols figuur als Ron, Bas & Joel. Degene die komen, komen voor hen en dan is het ook echt duwen, trekken, gillen, dikke securitymannen, enz! Niet leuk, maja. Ik ben er toch altijd bij :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kwam je even vertellen dat ik een link naar je log op Weblog heb gezet, hij staat onder Weblogs A.
    Ik wens je een fijne avond. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lelijke hebberds. ik kan me er ook kapot aan ergeren. maar ze hebben nu mooi wel een button toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd blijven lachen. :D (of is dat niet zo'n uitspraak van hem)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alles is voor Bassie, niet waar? Dus het valt me nog mee dat je twee schatten een button hebben gekregen, want deze kindervriend, nou... ik weet het niet hoor :P
    Bij deze ook even melden dat ik me ook aan het webloggen ga wagen :? ;), hartstikke spannend (voor mij)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Morgenavond komt ie bij ons in de stad, ik ben benieuwd hoe dat daar gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. maar ondanks alles hebben we ons toch best vermaakt toch.....? :"D
    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel lief dat je met je broertje mee bent gegaan, zou hij vast leuk hebben gevonden !
    Fijne aaf nog,

    Liefs Lucia

    BeantwoordenVerwijderen