donderdag 27 april 2006

In de zon

Vandaag pas ik op mijn bijna driejarige broertje, Adjuno. We hebben samen de hond uitgelaten, bloemen geplukt, met knikkers gegoocheld, en ik wilde net een broodje voor hem klaarmaken. Hij ging liever naar buiten. Begrijpelijk, fantastisch die zon. Ik bleef binnen, had zelf wel trek.

Na een minuut of wat zeult hij twee kleine plastic stoelen mee naar binnen. 'Nee, neem maar weer mee naar buiten', zeg ik. Hij: 'de zon schijnt'. Ik: 'Ja lekker he, zet de stoeltjes maar in de zon.' Op dat punt aangekomen staan we samen buiten, hij nog steeds met de stoeltjes in de handen. Hij kijkt me aan. 'Dat kan niet'. Hij kijkt alsof ik gek ben. 'Jawel, zet ze maar in de zon.' Hij kijkt me nog even aan, laat dan xe9xe9n stoeltje los, en tilt het andere ver boven zijn hoofd, richting de zon. 'Kan niet!' roept hij.

Domme ik. Natxfaxfarlijk kan dat niet!

14 opmerkingen:

  1. hahahahahahaha :D :D :D Lachen, soms nemen kinderen woorden wel erg letterlijk. :D
    Het is inderdaad heerlijk weer. :D
    Fijne dag. 8)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahahahaha!!!1 =D=D=D=D Kleine kindjes...GEWELDIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahahaha die is echt leuk!
    Leuk geschreven ook, dindin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, oooh wat geweeeeldig! :D
    Ook wel n btje dom van je grote zus......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vertederend. Ik zie het zo voor me. Lieve Adina en schattige, wijze Adjuno 'in' de zon. Dat die nog maar veel schijnen mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihi.. eigenlijk zijn die kleintjes veel slimmer dan ons he =)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. echt super van mijn ukkie!!!! lekker bijdehand. :) en heel slim natuurlijk
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha. Kinderen zijn zo leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kinderen zijn zo leuk, helaas hebben wij er geen.

    Ik kwam op je site via thema gedichten.

    Groetjes Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha wat leuk! Kinderen zijn soms zo grappig, juist omdat ze zo simpel denken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahaha fantastisch die klein kinderen :D

    BeantwoordenVerwijderen