donderdag 15 maart 2012

Wijvenweek: Dromendag

Mijn (dag)dromen zijn onderverdeeld in twee categorieën. De realistische, en de kleinemeisjes-dromen. Zo wilde ik graag bij de televisie werken. Ik was goed op weg met opleiding en stages, maar door mijn ziekzijn zit het er (in ieder geval voorlopig) niet in dat ik onregelmatige en drukke werkdagen aankan. Verder was ik vast van plan in 2011 af te studeren. Hopelijk wordt dat nu 2012. Stiekem wil ik ooit nog in mijn eentje backpacken. Lichamelijk wordt dat zwaar, maar het staat nog steeds op mijn to-do-lijstje. Ik weet van mezelf dat ik dat backpacken niet meer wil als ik één van mijn andere dromen weet te behalen: moeder worden. Steeds vaker verlang ik naar een kind, al ben ik daar nu fysiek en financieel(!) gezien nog niet klaar voor. Ik droom dat ik een baan vind waar ik gelukkig naar toe ga en vandaan kom.

De meeste van mijn kleinemeisjes-dromen zullen nooit uitkomen, maar ik kan er af en toe verlangend aan denken: in een musical spelen. Ik zing niet goed genoeg en kan niet dansen, maar oh wat zou ik daar gelukkig van worden. Denk ik dan. Als we een beetje gesetteld zijn in het nieuwe huis en ik een baan heb, zou ik graag weer toneel/musical lessen willen volgen, zodat ik mijn geluk in ieder geval op amateur niveau kan vinden. Ik droom dat ik gelukkig blijf met mijn lief, en dat we samen oud worden. Ik droom over leven zonder geldzorgen en van onvoorwaardelijk houden van.

Ondertussen heb ik iemand die voor mij zorgt, die van mij houdt, die bij me wilt zijn. We kochten een huis. We zijn gelukkig met elkaar. Hoe bedoel je, een kleinemeisjes-droom die uitkomt.

(Voor meer info over de Wijvenweek, klik hier)

3 opmerkingen:

  1. Precies! De ultieme meisjesdroom is uitgekomen. Vergeet de rest ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik moet het verder maar bij de realistische dromen houden ;)

      Verwijderen
  2. :D Wat fijn dat in iedergeval een van je dromen nu werkelijkheid is geworden!
    Wat de musical droom betreft; idem ditto hier. Maar misschien dat wij beiden eigenlijk beter af zijn in een amateur gezelschap. Die musical wereld kan nog behoorlijk hard zijn en bied vaak weinig zekerheid :).

    BeantwoordenVerwijderen