woensdag 14 maart 2012

Wijvenweek: Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening.

Ik heb overal een mening over. Soms spreek ik die uit, veel vaker níet. In gedachten geef ik antwoord op vragen, nieuwsberichten, tweets, facebookberichten en blogs. Ik weet niet waarom ik die gedachten niet verwoord. Misschien is het luiheid, misschien onzekerheid. Misschien vind ik het niet belangrijk genoeg.

Wat betreft een mening over blogs, er is geen betere plek om je mening te spuien dan een reactiebox. Maar dat doe ik niet. Ik lees een log, vorm mijn mening, en doe daar vervolgens niets mee, terwijl ik weet hoe leuk het is om een reactie te krijgen. Ik leef oprecht mee met de schrijvers van de blogs die ik "volg". Maar misschien moet ik wat vaker reageren, laten weten dat ik meeleef.

Wat betreft een mening over maatschappelijke kwesties, die heb ik ook vaak. Maar ik durf die lang niet altijd te ventileren, doordat ik er graag zeker van wil zijn dat ik alle feiten ken, en dus een eerlijk oordeel erover kan vellen. Dan zeg ik honderd keer liever niets, dan dat ik achteraf denk "dommerd, had er dan eerst wat meer over gelezen..". Ik vind dat wel een fijne eigenschap van mezelf. Want behalve met maatschappelijke kwesties, vorm ik ook pas een mening over een persoon nadat ik zelf heb meegemaakt hoe die iemand is. Ik probeer me zo min mogelijk te laten beïnvloeden door de mening van een ander, hoe lastig dat soms ook is.

Dus als ik ergens erg stellig over ben, of me ergens uitgebreid over uitlaat, dan kun je er vanuit gaan dat ik genoeg over het onderwerp weet om mijn mening te kunnen verdedigen.

(Voor meer info over de Wijvenweek, klik hier)

2 opmerkingen:

  1. Wat betreft reageren op blogs, gewoon doen! want het is inderdaad leuk om reakties te lezen en te weten wie je blog dus leest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :D Dat is inderdaad een eigenschap om trots op te zijn meis!
    Wat blogs betreft mag je altijd gewoon je mening geven. Zoals je zegt vinden mensen het leuk als je een berichtje achter laat. ;) Daar doen ze het immers voor. Hetzelfde geld voor facebook en twitter. :) Als ze er geen antwoord op wilden, dan hadden ze het er niet op gezet. :P

    BeantwoordenVerwijderen