dinsdag 13 maart 2012

Wijvenweek: Guilty pleasures en kleine kantjes

Natuurlijk zijn er dingen die ik niet zo makkelijk op het wereldwijdeweb gooi. Geloof het of niet, ook ik heb zo mijn onhebbelijkheden. Buiten dat zijn er ook dingen waar ik erg van kan genieten maar die ik voor mezelf houd. Zo treed ik graag op voor de spiegel, als mijn lief de microfoon aan heeft laten staan en ik een nummer op televisie/laptop hoor waarbij ik mee móet zingen. Soms eet ik een halve zak snoep/chips in mijn eentje leeg. Soms kook ik eieren zodat ik voor mezelf gevulde eieren kan maken en net zoveel er van kan eten als ik wil. Maar meestal zijn mijn 'pleasures' de dingen die ik kan delen. Samen met mijn lief op de bank een film kijken. Samen met vriendinnen lachen. Samen cadeautjes kopen met mijn broertjes voor onze moeder. Samen met hele lieve mensen klussen in ons nieuwe huis.

Nu wat betreft mijn kleine kantjes. Ik huil snel, om alles. Soms is dat heerlijk, bij een of andere zwijmelfilm, soms baal ik er zelf van en kan ik niet stoppen. Ik ben snel op mijn teentjes getrapt. En ik wil het niet als excuus gebruiken, maar sinds ik ziek ben is dat honderd keer erger geworden. Om die zelfde reden ben ik snel de kast op te jagen. Daardoor klink ik al gauw verdedigend en snauwend. En de mensen die daar onder lijden zijn de liefste mensen om me heen. Dus als ik snauw, of zit te katten, of om onverklaarbare reden opeens boos lijk, dat komt niet door jou. Dat komt doordat ik moe ben, pijn heb, er even helemaal doorheen zit, of uit onzekerheid. Wat ik het allerliefst aan mezelf zou veranderen is die onzekerheid. Want wat maak ik het soms allemaal lastig voor mezelf (en anderen..) daardoor.

(Voor meer info over de Wijvenweek, klik hier)

6 opmerkingen:

  1. Een halve zak chips maar? Haha, herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik ook een keer een gevuld ei van jou? Ik ben wel benieuwd naar deze guilty pleasure :P.
    Verder zeg je vaak genoeg en laat je ook vaak genoeg zien hoe erg je de mensen om je heen waardeert, dat weegt 1000x op tegen wat gesnauw, onzekerheid en kleine onhebbelijkheden ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha stelt niet veel voor hoor, zo'n gevuld ei ;). Je bent een lieverd, met je mooie woorden!!

      Verwijderen
  3. Ach meis, er zijn echt genoeg meiden die lopen de snauwen die een veel minder goed excuus hebben dan jij. En de mensen om je heen weten dat je het niet express doet en dat is het aller belangrijkste. Wees niet te hard voor jezelf ok? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je! Ik doe mijn best, maar kan zo lekker onredelijk zijn als het mezelf betreft :).

      Verwijderen
    2. Ach, een perfectionist is en blijft een perfectionist. Helemaal als het henzelf aan gaat. Ik zelf ben ook expert op dat gebied hahaha. ;) Maar probeer jezelf een beetje in de gaten te houden he? Zoals ik al zei: you are no superwoman (even though you do come damn close to one).

      Verwijderen