dinsdag 14 juni 2005

En dan

probeer ik te schrijven en komt er wartaal en idiote gedachtes uit mijn vingers. (Van mijn linkerhand, mijn rechterpols zit in het verband. Don't ask.) Over het leven en de dood en dat 26 opeens zo'n beladen leeftijd is geworden. Dat ik.. hem eigenlijk nog steeds niet mis, maar dat bij elk ontwaken in de ochtend duidelijker wordt dat dit echt xe9cht is. Dat als ik denk "Andreas is dood" ik een soort van woede voel, omdat als ik het denk het werkelijker wordt.

Ik wil er constant over praten, en helemaal nooit. Ik wil thuis zijn, en heel ver weg. Ik wil mensen om me heen hebben en alleen zijn. En ik wil huilen. Heel lang en heel hard. Maar dat maakt het werkelijker. En ik ben bang, dat als ik echt besef dat dit alles werkelijkheid is, ik nooit meer echt gelukkig kan zijn.

Ik weet wel dat dat onzin is.
Maar toch.

Donderdag krijg ik te horen of ik geslaagd ben of niet. En het kan me helemaal niks schelen.

(You see? Wartaal. Sorry)

9 opmerkingen:

  1. Of het wartaal is, of het onzin is, niemand zal jou daarop aanspreken. Deze tijd is onwerkelijk, hoe kun je dan rationeel redeneren? Dit is geen tijd om je af te vragen wat goed of het beste of het minst erge is. Vergeet je volle hoofd en probeer je gevoel te volgen. Kom huilen, of niet, kom praten, of niet, het enige dat ik steeds weer voel is jouw liefde, en die kun je geven, lieve Dindin, door je verdriet heen. Ik vind je erg dapper en volwassen. Het is een nare manier om zo volwassen te worden, maar misschien levert het je op den duur inderdaad de kracht op om (weer) gelukkig te zijn, al zal het op een andere, minder onbevangen manier zijn dan die je ooit had verwacht. En dat geldt voor ons allemaal, die van Andreas houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach het gaat wel weer over joh. succes voor donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. niks geen wartaal en onzin!!
    Je beschrijft zxf3 goed en duidelijk en herkenbaar hoe een mens na zo'n verlies zich voelt of kan voelen!
    Ik hou van je..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een mooie log. Precies om de reden die Monica zei. Ook al kan het je nix schelen, ik hoop toch voor je dat je geslaagd bent. En ik hoop ook dat het binnenkort wat beter gaat. Dat gaat echt wel lukken. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop ook voor je dat je geslaagd bent! Blijven zitten lijkt me onwijs kut (of in jouw geval: zakken.) Maar gwn positief blijven denken! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent toe aan een hele lange vakantie! Of je nou geslaagd bent, of niet.. (vast wel!) dan ga je lekker de heeeele vakantie genieten en alleen maar leuke dingen doen! Dat betekent niet dat je niet aan je oom mag denken natuurlijk.. Schrijf anders eens alle leuke dingen op die je ooit met hem hebt meegemaakt, nu heb je er niks aan.. maar op een dag word je wakker en heb je een glimlach op je gezicht..

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh lieve lieve lieve lieve lieve Adinda.. jij mag het wartaal vinden, maar je wilt niet weten hoe erg bijzonder ik dit geschreven vind.

    Jij bent de liefste

    ..en dat mag hier best wel even gezegd worden op het grote, grote internet waar de hele wereld het kan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of het werkelijkheid is of niet. Ik voel dat jij t aankan.

    BeantwoordenVerwijderen