maandag 22 augustus 2005

Maandag

De wereld draait en ik draai mee. Er is veel gebeurd in die korte tijd dat ik 17 ben. Ik schrijf wat ik wil schrijven, als ik wil schrijven. Het is niet even vrolijk allemaal. Ik denk vaak dat anderen het vervelend vinden om te lezen dat ik nog steeds, of weer, niet vrolijk ben. De antwoorden die op mijn logs gegeven kunnen worden raken op, al doet iedere simpele 'sterkte' me goed. Soms denk ik dat ik overdrijf. Dat ik weer vrolijk moet doen omdat ik lang genoeg verdrietig heb gedaan. Omdat ik er genoeg van heb me opeens vreselijk verdrietig te voelen, op momenten dat ik het helemaal niet wil zijn. Soms denk ik dat ik het onbewust misschien heb aan voelen komen, dat ik daarom zo verdrietig was aan het begin van het jaar, zonder te kunnen uitleggen waarom. Ik denk veel en doe weinig. Ik lach en zing, ik droom. Af en toe doet het zo ontzettend pijn, vlak boven mijn maag. Dan vertrekt mijn gezicht en is lachen moeilijk. Ik huil. Soms. Uit pure frustratie. Maar dan denk ik dat ik overdrijf, dramatisch doe, aandacht wil. En ik weet best dat ik mxe1g huilen, en dat niemand er raar van op zou kijken, maar niemand mag het zien, want ik ben sterk. Er zijn vrienden die midden in de nacht zouden komen als ik zou bellen. Ik bel niet. De wereld draait en ik draai mee, in mijn eigen wereld, op mijn eigen manier. Ik kan het op deze manier. Zodra ik het niet meer kan merk ik het wel. Misschien zal ik dan wel bellen.

Morgen vertrek ik voor anderhalve week naar Frankrijk, met het gezin. Ik heb er zin in. Er hangt thuis een onprettige sfeer, nog steeds, vind ik, voel ik. Ik heb behoefte aan zon, zee en warmte. Ik heb behoefte aan even niets hoeven. Als ik terug ben is mijn contract afgelopen en begint school weer. Maar daar denk ik tegen die tijd wel aan.


15 opmerkingen:

  1. Geeft helemaal niks, weblog is een manier om je te uiten, op welke manier dan ook. En wij leven mee, en blijven sterkte zeggen.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Exe9y,

    In het bovenste sukje herken ik erg veel. Dat zelfde gevoel heb ik ook vaak. Maar goed, mij word de hele tijd wel duidelijk gemaakt dat ik me niet aan stel. En jij steld je ook niet aan. Goed dat je je gevoel uit.. ik vind dat goed iig !

    Veel plezier in Frankrijk..
    Maak er wat van,
    Sterkte en dikke knuff !

    Liefs Lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel veel plezier en geniet ervan. doe wat je doen wilt en moet. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hi din, interessante kleur... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me helemaal aan bij Chris. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee je stelt je echt niet aan...dat je vaak verdrietig bent is niet jouw schuld en bovendien ook niet zo verwonderlijk, dus zit daar nie over in! *leeft mee en doneert een knuffel*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het geeft niet als je huilt, boos bent, dat mag allemaal.
    Ik wens je sterkte en een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent er niet meer, maar geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie nieuwe layout, erg rustgevend! Web-log is (zoals Chris idd al zei) een uitlaatklep. Op de momenten dat je iets kwijt moet plaats je iets (; Veel plezier in Frankrijk. Hoop dat jullie daar mooi weer hebben! Beetje laat maar toch, fijne vakantie (:

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zelfs de langste reis begint met een eerste stap....
    sterkte
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welkom thuis, lieve schat. Bewaar je vakantie stevig in je herinnering, voor een beetje extra energie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Adinda kom even kennis maken.
    Ik hoop dat we samen met de andere er een mooie web-log van kunnen maken
    groetjes
    Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Koop voor elke fijn moment een kraal; en rijg er een mooie ketting van.. Mij helpt het

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hopelijk heb je een leuke tijd gehad in Frankrijk. We wensen je allemaal sterkte en blijven dat doen totdat je het niet meer nodig hebt. Dat weet je toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. als een mens nooit verdrietig is
    kan hij nooit weten hoe het voelt om blij te zijn
    liefs agatha :( :P

    BeantwoordenVerwijderen