vrijdag 28 september 2012

Diploma-uitreiking

Vorige week kreeg ik hem dan echt, mijn HBO-diploma. Stresskip als ik ben schreeuwde ik op de dag zelf eerst een paar keer naar mijn lief ('je doet het EXPRESS hè, mij tegenwerken!' ik ben echt niet aardig op zulke momenten), vergat ik bijna mijn deo en maakte ik me druk over of ik wel in de goede zaal zat. Zelfs het "Welkom afgestudeerden" stelde me niet gerust, want zat ik wel bij de goede richting? Ik kende dan ook niemand, afgezien van twee docenten. Pas toen mijn naam werd genoemd durfde ik adem te halen en wist ik het zeker: ik ben geslaagd, er is geen fout gemaakt.

Nu heb ik een weinig voorkomende, best wel bijzondere naam (waar wel gemakkelijk achter is te komen, maar het zo op mijn blog gooien vind ik te ver gaan). Toen ik later tijdens de borrel wat te drinken ging pakken, hoorde ik twee meisjes gniffelen en mijn naam noemen. Ik draaide me om, en zei: 'ja dat ben ik!' De meisjes draaiden zich naar me toe en keken geschrokken. Ik lachte mijn liefste lach, pakte een glas sinaasappelsap en liep terug naar mijn lief en familie. Misschien heb ik wel een hele grappige naam. Maar hij wordt dus wél onthouden! Dat kan uiteindelijk alleen maar positief zijn.

5 opmerkingen:

  1. Al een hele poos vraag ik me af of de naam waar je mee reageert ook je echte voornaam is (die van Multatuli en dan hoop ik dat ik niet teveel verklap). Ik hoop het voor je want ik vind het een hele mooie en bijzondere naam waar je trots op mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is mijn echte naam, en daarmee verklap je nog niks hoor haha. Vooral mijn achternaam online vind ik lastig, dan word je zo verschrikkelijk snel gevonden en misschien wel door mensen waar je niet door gevonden wil worden. Ik denk dat het grappige gedeelte vooral mijn achternaam is, of misschien wel de combinatie ;). Bedankt voor het lieve compliment!

      Verwijderen
  2. Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar je achternaam. Kun je hem hier niet in code neerzetten. Dus bijvoorbeeld een a is een b en een b is een c en dan puzzelen we het zelf wel uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, ik heb jou toch een keer een bericht gestuurd via Facebook? ;))

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd met je diploma! En dat je in de juiste zaal zat ;)
    Ik vind jouw namen prachtig! Niet 13 in een dozijn en er is ook niets vreemds aan.
    Toen ik trouwde vroegen collega's of 'dat zijn echte achternaam was' (Barbie heet nu ook zo ;) die op onze trouwkaart stond... Ja duh!
    G.'s achternaam is hier aan zee 13 in een dozijn, waar ik vandaan kom hoor je hem niet.
    Inmiddels gebruik ik m'n eigen achternaam weer, omdat die meer bij mij hoort en ik trots ben op de naam van mijn vader! (Mijn roepnaam is naar hem vernoemd, ik voel me beter om beide namen samen te gebruiken)

    BeantwoordenVerwijderen