woensdag 26 september 2012

Discipline

Ik zou zo graag elke dag een logje schrijven. Maar dan heb ik toch geen zin, of geen tijd, of heb ik geen idee waar ik over zou moeten schrijven. Ik heb dan ook wel respect voor degenen die dagelijks loggen en wiens berichtjes ik elke dag met plezier lees, en zelfs naar uitkijk. Ik volg ook een paar logs van mensen die niet elke dag loggen. Dat weet ik, dus kijk ik daar net wat minder vaak, en dan heb ik soms opeens twee berichtjes gemist en kan in lekker veel achter elkaar lezen.

HOE DAN OOK.

Ik mis dus die discipline om te gaan schrijven. Om te studeren (hoeft gelukkig niet meer!). Om te sporten.

Tijdens dit logje heb ik twee keer op Facebook gekeken binnen vijf minuten. Ik heb drie andere blogs bezocht, die ik vandaag al een keer bezocht had.

Zou ik last hebben van DOG?
Dingen-ontwijkend-gedrag?

Vandaag schreef ik me in bij de sportschool. Ik hoop dat ik zaterdagochtend bij de yogales zit!
(En dan tot die tijd elke dag een logje?)

6 opmerkingen:

  1. Tsja... Ik probeer mezelf ook te dwingen elke weekdag te publiceren. Meestal lukt dat ook wel, maar ik denk dat het wel ten koste gaat van de kwaliteit. Ik heb wel eens mensen die me privé mailen en nav een blog zeggen: gaat het niet zo goed met je? Hahahaha! Dus: wat is wijsheid. Doe gewoon wat je prettig vindt, niet wat je moet van jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke dag bloggen hoeft toch geen verplichting te zijn? Liever geen blog als een onzinnige blog. Wel knap als je zoals Kliefje dat wel kan. Zelf ben ik mijn blog ooit begonnen als uitlaatklep en dus niet om het bloggen an sich. Ik schrijf dus alleen als ik iets kwijt wil. Ik vind het ook geen enkel probleem als mensen, zoals jij dus, maar af en toe iets schrijven. Ik zie via bloglovin wel als een nieuw schrijfsel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het eens met bovenstaand, maar voor zaterdag wil ik wel graag een logje ;)... Over TAART! Met foto. Mag dat? ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het ook lastig om regelmatig te bloggen, maar als je eens een onderwerp weet, plan het dan in ofzo :) dat t om de dag komt bijvoorbeeld(Hoef je niet dagelijks iets te hebben, das veeeel) :) of schrijf t op een lijstje zodat je later een backup lijstje hebt :D

    Nu ga ik meestal 1x per week, of 1x per 2 weken ervoor zitten en schrijf gelijk een heleboel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blog niet als ik niets te bloggen heb. Soms is dat dus een week niet, en soms blog ik een paar dagen achter elkaar. Als ik werk, heb ik vaak ook de energie niet om nog een blogje te schrijven en valt er ook niets te schrijven...
    Voel je vooral niet verplicht, het moet leuk blijven voor jezelf en dan blijft het ook leuk voor anderen om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meis maak je niet druk. >.< Ik heb het zo druk gehad dat ik al een maand bezig ben met een blog van mijn trip naar Sheffield.

    XD Denk dan maar gewoon: "wat in het vat zit verzuurt niet" ;).

    BeantwoordenVerwijderen