zaterdag 15 september 2012

Lief

Mijn lief en ik wonen nu ruim drie jaar samen. Drie jaar die ik me heel anders had voorgesteld, maar ik me tegelijkertijd ook niet anders meer kan voorstellen. Want bij elk dal, elke depressieve bui, elke waterval aan tranen, had ik mijn lief.

En oh wat is hij lief.

Hij tilt me op en neemt me mee. Hij zet me in de auto en we rijden naar de Oostvaardersplassen, naar Kootwijker Zand, naar Scheveningen, we maken een fietstocht, gaan naar de Efteling, zelfs naar Luxemburg. Hij verrast me, houdt me vast, duwt me vooruit. Wanneer ik alleen maar klaag, niet meer dan twintig meter vooruit kan komen, elk half uur naar de wc moet, staat hij klaar en wacht op me.

Die drie jaar waren daarom zo goed als ze konden zijn. En nu ik er zo over nadenk.. Als ik het over kon doen zonder lief en zonder pijn..

Dan koos ik lief en pijn. Want met zijn liefde, met zijn hand in de mijne, kan ik de wereld aan.


Ik hou van je
Jij fluistert in mijn oor

Mijn tranen luisteren
Druppen langs mijn wang
Trekken zoute sporen over jouw borst

Mijn armen luisteren
Houden jou goed vast
Terwijl ik stevig in de jouwe lig

Mijn hart luistert
De tranen stoppen langzaam
Mijn vingers strelen warme huid

Mijn mond fluistert
Ik ook van jou

10 opmerkingen:

  1. ohhhhhhhhh.... ik ben zo blij dat jij je lief hebt! en dat hij zo vreselijk vreselijk lief voor je is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Adinda wat prachtig geschreven, ik moet er bijna van huilen. Waar zouden we zijn zonder onze liefhebbende partners...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En ja echt, zonder hem zou het een stuk zwaarder zijn..

      Verwijderen
  3. Wat een mooi stukje. Jij en je lief komen er wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve lief nep dochter, wat schrijf je weer mooi en weet je met woorden mijn hart te raken. Wat ben ik blij en trots dat je ons jouw mooie hart laat delen met iemand die zo sterk, mooi, diep en onvoorwaardelijk van je houdt. En wat bof je (en wij met jou) dat hij dat zo graag wil, alhoewel hij niet veel anders kan. Want bedenk dat ondanks alles wat jij en hij anders hadden gedacht en verwacht, van jou houden iets is waar je alleen maar van kan genieten en eigenlijk altijd te kort is, al zou het een leven lang duren. Geniet van elkaar, geniet van elk moment, van de mooie, van de lieve, van de spannende en onverwachte. Maar ook van de slechte of verdrietige, omdat die de andere waarde geven. Kus en knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar zou je zijn zonder je lief maar net zo goed: waar zou je lief zijn zonder jou?
    Op naar de volgende 3 jaar!
    Mooi logje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen