zondag 9 september 2012

Pijn

Mijn lijf kon het niet aan. Het afsluiten van een lange stressvolle periode, de temperaturen op Zakynthos (en vooral het verschil met de Nederlandse temperaturen), het vliegen, en te weinig slaap.
Dus de afgelopen twee weken lag ik vooral op de bank, sliep ik veel, en liet ik mijn lijf met rust. Maar het kan maar beter snel wat beter gaan. Met elk half uur langer op de bank, merk ik dat ik mezelf kwijtraak, zoals ik begin vorig jaar mijzelf kwijt was. En ik weet dat zodra ik weer dingen doe (kán doen) ik langzaam bij beetje mezelf weer vind.

Ik weet wel dat ziek op de bank liggen ook een onderdeel is van wie ik ben. Maar alles in mij is daar tegen. En daarom voelt het niet als wie ik wil zijn.

Dus ik moet maar snel een baan vinden. Snel weer een ritme en verplichtingen hebben. Zo snel mogelijk weer gaan sporten. Dan heb ik een reden om mijzelf te dwingen weer op zoek te gaan naar de ik die ik wil zijn en is de kans groter dat ik mij kan vinden.

Volgt u het nog?

3 opmerkingen:

  1. Ik denk het wel ja. Ik denk dat wanneer het in de bovenkamer goed voelt, daar alles in balans is, je je nuttig voelt en iets hebt om voor op te staan, dat het uiteindelijk ook beter is voor je lichaam.

    Tenminste, zo zou het bij mij werken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He gats zeg, wat een kloterig situatie. Ik hoop dat je snel in staat bent op te staan (letterlijk en figuurlijk). Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen