vrijdag 11 maart 2005

De schreeuw

Het liefst zou ik naar buiten gaan. In de stromende regen alles van me af laten spoelen. Een koude douche zou niet hetzelfde effect hebben. Denk ik. Dan zou ik lopen, naar een grasveld. Ik zou naar het midden van dat veld lopen, opkijken naar de grauwe wolken waaruit grote druppels vallen. Ik zou mijn mond opendoen en de schreeuw die in me zit laten ontsnappen. Alle woede, frustratie, verdriet, en spijt uit me laten komen totdat ik leeg zou zijn. Het zou een schreeuw zijn waardoor de vogels verschrikt uit de bomen vlogen en alles om me heen opeens stil was. En dan zou ik instorten, midden op dat veld. Ik zou me leeg voelen en in elkaar zakken, een zielig leeg hoopje op haar kniexebn. Ik zou wachten tot mijn longen zich weer hadden gevuld met lucht en mijn ademhaling weer rustig was. Dan zou ik op staan, me niets aantrekkend van mijn natte broek met groene vegen, de natte haren die in slierten om mijn gezicht zouden hangen, of mijn handen die vol met modder zouden zitten van het grijpen in het gras. Ik zou glimlachen, weer de hemel inkijken om te zien dat de grauwe wolken wegtrokken. Dat er tussen al dat grauw blauw zou zijn, en de regen langzaam weg zou trekken. Ik zou me goed voelen, leeg, maar goed. De leegte zou ik kunnen vullen met geluk, intens, veel, en geweldig geluk. Dat zou ik het liefst willen.

11 opmerkingen:

  1. Kom op dinnie. Je zou vrolijk schrijven :(

    Kop op joh.
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. liefje, wat let je.
    Je kunt het ook innerlijk doen. Visualiseren.
    Het werkt. Jij bent de enige die dit voor jou kan doen.
    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liefje, ik begrijp je. Doe dan, doe dan. Heel veel liefs en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit gevoel had ik laatst ook. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je omschrijft echt geweldig wat ik zo vaak graag zou willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. G-E-W-E-L-D-I-G geschreven.

    Sterkte nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op een gegeven moment komt het allemaal goed. Dan heb je geen schreeuw meer van binnen, alleen een glimlach.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat mooi :)
    En
    Oh wat zou ik dat ook zo graag willen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Adinda,

    je schrijft op zoxb4n intense, open manier over je gevoel....dat vind ik heel mooi. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt en vooral hoe diep dat kan gaan. Ik wil je ook een hart onder de riem steken en lekker clichxe9 zeggen dat er na regen zonneschijn komt. Dus zoek je zonnebril alvast op! 8)

    BeantwoordenVerwijderen