woensdag 9 maart 2005

Dindin

Ik had het al door en bij het vorige log werd het opgemerkt. Mijn logs zijn treurig. En dat terwijl ik dat niet ben. Over het algemeen. Het gaat gewoon even niet zo. Als ik zou schrijven over dingen die me nu het meest bezighouden zouden het treurige logs blijven. Dan schrijf ik liever niets. Ik vind het leuker blije logs terug te lezen dan niet-blije logs. Ik heb liever vrolijke reacties dan oppep-reacties.

Ik geniet van kleine en in mijn ogen grote dingen. Op momenten dat het minder leuk is allemaal lijken de ideeen voor logs zich in mijn hoofd te verdringen. Het leven is klote en het leven is geweldig, en dat op hetzelfde moment.

Ik geniet van mijn broertjes, die gek zijn op muziek en dansen tot ze van duizeligheid op mijn schoot neerploffen. Ik geniet van de zon, die het warm maakt ook als er sneeuw ligt. Ik geniet van in een warme kamer zitten als het regent, ik geniet van een goede knuffel.

En ik baal van mijn lichaam. Ik heb vaak het gevoel dat mijn geest sterker is dan mijn lichaam, dat mijn geest doorgaat lang nadat mijn lichaam opgegeven heeft. Maar na een tijd geeft ook mijn geest het op. Dan wordt ik ineens overweldigt door grote schokken van verdriet, die ik al die tijd opkropte. En mijn lichaam is niet bepaald sterk geweest de afgelopen tijd. Eerst die val van mijn fiets waar ik nog lang last van had (en nog steeds heb) en daar bovenop ziek worden op het verkeerde moment. En nu kan ik eindelijk ziek zijn, nu de PTA's achter de rug zijn. Dus dat ben ik dan. Geestelijk en lichamelijk.

Zodra er weer vrolijke logs opborrelen zal ik ze met jullie delen. Tot die tijd geen, of minder vrolijke logs. Ook dat hoort bij Dindin.

10 opmerkingen:

  1. Iedereen heeft tijden dat het wat minder gaat, en over een tijdje zal jij je ook wel weer goed voelen! Echt waar, als het eenmaal lente wordt en het zonnetje weer volop gaat schijnenn.. komt alles goed :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijk of niet.. Schrijven wat je voelt is altijd goed. Ik herken wat je schrijft, helaas. Sterktee! Het zal vast allemaal goedkomen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uhm nou ok dan krijgen we morgen logs van je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volkomen begrijpelijk hoor! Hopelijk heb je snel weer vrolijke dingen om te schrijven, rust nu maar lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit ook in een rottijd.
    Sterkte en succes ermee, alles komt goed. =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *uhm kuch* Het leven kent pieken en dalen en je weet niet waar je bent totdat je er uitkomt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Adinda, je logs zijn mooi! En ja, soms treurig.. maar weblog is een dagboek, en in mijn echte dagboek thuis schrijf ik niet vaak vrolijke dingen.. meer als ik ergens mee zit. Je schrijft prachtig!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik mijn logs overkijk merk ik dat ik vrijwel alleen maar logs schrijf waar ik wel ergens kritiek op geef. Ik vind het moeilijk om te schrijven over dingen me dwarszitten, of die me juist gelukkig maken. Als ik xfcberhaupt bij die dingen stilsta, want daar ben ik vrij nonchalant over als het over mezelf gaat. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk fijn vind om jou logs te lezen. Niet dat ik het leuk vind dat jij verdrietig bent (helemaal niet! Dit moet je niet verkeerd opvatten! (; ), maar k zie in veel van logs toch een soort straal van gelukkigheid (dat is geen woord, maar je begrijpt wat ik bedoel ;p ) Phoe, lange reactie haha. Neem de tijd (:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Daniek: Wat een ontzettend lieve reactie. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen