woensdag 23 maart 2005

Verliefd

Soraya zegt:
hoii
Tim zegt:
hey!
Soraya zegt:
alles goed?
Tim zegt:
ja toppie, met jou?
Soraya zegt:
ja goed hoor
Tim zegt:
ik ben weer verliefd...
Soraya zegt:
och jee. Wie is de gelukkige?
Tim zegt:
Sanne
Soraya zegt:
ben je verliefd vanuit je tenen tot over je oren? zo erg dat het af en toe pijn doet? dat je huid tintelt elke keer als ze wat zegt, of als je aan haar denkt? dat je bij elk liedje aan haar denkt, en de woorden op haar betrekt? dat je zelfs in je slaap glimlacht, omdat je over haar droomt? zo verliefd?
Tim zegt:
eh.. nou ja.. ik mis haar wel ja.

Missen. Is dat verliefdheid? Dat je de ander mist als hij of zij niet in de buurt is? Ik mis jou niet als ik je niet kan zien, je bent er namelijk altijd. In mijn hoofd, mijn huid, mijn hart. Nog steeds ja. En al laat ik niet meer mijn stemming bepalen door wat jij doet of zegt, ik ben nog steeds verliefd. Maar is verliefdheid wel het goede woord? Ik denk vaak dat het zxf3veel meer is, wat ik voel, al is dat misschien idioot voor zo'n jong meisje. Ben ik verliefd? Ik heb dit nog nooit gevoeld, al die keren dat ik zei dat ik verliefd was. Want zoals ik het beschreef, ik hou van je vanuit mijn tenen tot over mijn oren. Zo erg dat het af en toe pijn doet. Mijn huid tintelt elke keer als je wat zegt, of als ik aan je denk. Bij elk liedje dat ik hoor denk ik aan jou. Ik droom over jou, overdag en 's nachts, en ik glimlach altijd. Het voelt fantastisch en vreselijk, al is het gevoel al lang niet meer zo sterk als een maand geleden. Maar als verliefdheid betekent dat ik je moet missen, dan ben ik niet verliefd. Ik mis je niet.

Van Dale zegt:

verxb7liefd (bn.)
1 vervuld van een sterk verlangend, onrustig makend gevoel voor iemand.

Kijk. En dxe1t lijkt er meer op.

13 opmerkingen:

  1. Mooi toch? : ) Maak je niet druk, geniet ervan zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat staat er dan bij liefde? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, en missen is GEEN verliefdheid. Want mijn vader is nu op reis voor zijn werk, en ik mis hem wel.. maar ik ben niet verliefd op mijn vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik denk dat het een heel erg breed begrip is en het moeilijk is te omschrijven. Al is het een hxe9xe9rlijk gevoel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, echt super mooi geschreven :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooohhhhhh, en ik noem verliefdheid een gekte, maar als ik dit lees....
    Mens wat schrijf je knap!
    en je hebt gelijk, Soraya is echt verliefd, en wat Tim is....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hxfah! Over mega verliefdheid hadden we het gisteren nog! Maar toen had ik je logje nog niet gelezen, haha, toevallig!
    Volgens prisma is liefde: warme genegenheid; opofferingsgezindheid; warme belangstelling; (fig.) geliefde. Er wordt makkelijk over geschrven in al die woordenboeken maar toch is het soms best heel lastig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat schrijf je mooi, meid.
    en over de inhoud - pff. ja. wat zal ik zeggen?
    Ik ben het wel met van dale eens. En met DoeMaar: liefde is een vreemde ziekte...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedereen is anders verliefd, maar zoals Soraya verliefd is.. Dat is heerlijk. ;) Mooi stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi stukje...klopt inderdaad! je kan ook mensen missen waar je niet verliefd op bent toch?? *bijvoorbeeld je ouders, of vriendinnen of uhh....school (oke de tussenuren bedoel ik dus eigelijk)....*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik weet nooit wanneer ik verliefd ben. Nu ik de vertaling van de Dikke van Dale lees denk ik dat ik vrijwel altijd verliefd ben. (Oh help). Ik heb vaak een onrustig makend gevoel bij iemand en dan ehhh verlang ik in zeker zin...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toen hij mij ook nog leuk vond kreeg ik geen onrustig gevoel van verliefdheid. Dat geeft juist een zalige rust.. :) Maarre.. Nu niet meer :(

    Maar verliefd zijn blijft mooi ook al ist soms moeilijk :)

    BeantwoordenVerwijderen