dinsdag 22 maart 2005

Ons rondje

In pauzes en tussenuren (waarvan ik er veel heb), loop ik buiten, met een groepje. Soms verandert de samenstelling daar van, maar we weten altijd waar de anderen zijn. We lopen dan in een winkelcentrum, elke dag het zelfde rondje, langs winkels, restaurants, en het water. Een buitenstaander begrijpt dat misschien niet. Lijkt het saai, vindt het misschien wel triest. Maar voor ons is dat rondje belangrijk. Tijdens het rondje wordt van alles besproken, serieuze en minder serieuze dingen. Hebben we het bij de bloemenzaak nog over de stress voor de examens, hebben we het bij de Blokker alweer over wanneer we weer gaan zwemmen. Om het vervolgens bij de bloemenzaak weer over huiswerk te hebben. We lopen wat aan, elke dag. Soms zelfs doodstil, met als enige woorden: Nog maar een rondje dan? En dan lopen we nog een rondje. Tussendoor wordt er stilgestaan, wordt het rondje onderbroken, om eten of drinken te kopen in de supermarkt of bij de bakker.

Vandaag, met de zon die warm op ons scheen terwijl we liepen, besloten we ons rondje te onderbreken met een pauze. We gingen aan het water zitten, op een rijtje. Met eten en drinken, en genoeg gespreksonderwerpen.

Dxe1t is voor mij het leuke aan school, die momenten die je buiten de lesuren hebt. En ik denk dat ik dxe1t het meest ga missen, volgend jaar. Volgend jaar lopen we allemaal een ander rondje. Niet langer zij aan zij, niet langer langs de bloemenzaak en de Blokker. Natuurlijk zullen er anderen komen, waarmee rondjes gelopen kunnen worden. Maar xf3ns rondje blijft ons rondje, en ik zal het missen.

13 opmerkingen:

  1. Complimenten voor je site. Je schrijft echt heel goed!
    Succes verder...
    Groetjes
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey dat rondje loopt niet weg hoor... Dus trommel iedereen dan volgend jaar gewoon op voor een rondjes reunie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijf allemaal zitten of ga vwo doen xd7_xd7

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gut, dat je het van een rondje door de Oostermeent moet hebben.. :P Hahahaa. Gaat de rest geen vwo doen dan? Dan kun je gewoon lekker verder rondjes lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dat helemaal niet gek! Ik heb dat ook hoor, in de tussenuren gaan we altijd naar een cafeetje aan de overkant, ik met 2 vriendinnen.. we zijn alle3 blijven zitten, en buiten school spreken we nooit af, maar op school zijn we heel hecht, ik vind die tussenuren heerlijk : )

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik snap goed wat je bedoeld. Dat is echt iets van jouw geworden, en als dat er niet meer is met de personen met wie je dat deed.. is dat jammer. Maar er zullen genoeg andere leuke dingen komen. En dat rondje, is gwoon een mooie herinnering.. toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat zijn tussenuren toch heerlijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik kan me voorstellen dat je dat soort dingen gaat missen. Daarom moet je er nu nog maar extra veel van genieten :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij, en generaaaaties voor jou. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oewie dat is ook zo ja, rondjes missen. Maar zoals je al zei: er komen andere rondjes. Vraag maar es aan je zingjuf - die weet er een mooi liedje over voor jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. =O *mee eens met de laatste alinea (ik loop niet rondjes ofzo maar toch zulk soort momenten van tussenuren en alles bepraten)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. *relates*
    echt
    supercool geschreven <3 *tout le log ;)*

    BeantwoordenVerwijderen