donderdag 18 november 2004

Dit weekend

ga ik naar mijn oma. Ze is lief en gezellig, maar deze keer ga ik er voornamelijk heen om een beetje rust te krijgen. Ik ben oudste dochter in een gezin bestaande uit zes personen. Ik heb drie broertjes. De oudste is dertien, zit in de pubertijd, houdt van straatmuziek die zo hard mogelijk moet staan. De tweede is drie, bijna vier. Hij zit net op de basisschool en is de hele dag een zeer actief persoontje, kan heel hard schreeuwen als hij zijn zin niet krijgt. Dan de jongste, anderhalf, en tja, niet altijd even lief en schattig. En stil. Ik hou van ze, natuurlijk. Maar het huis is zo.. vol!

Dus ga ik naar mijn oma. Samen boodschappen doen, televisie kijken, praten, wandelen. Stil zijn. Dus. Ik ga een weekend naar de stilte luisteren.

10 opmerkingen:

  1. Weet je dat ik ook verlang om naar m'n oma's te gaan? Heel raar, ik hoor namelijk vaak van mensen om me heen dat ze het helemaal niet graag doen. Maar (vooral bij m'n oma in Aalten) is het zxf3 rustig.. niks hoeft.. wil ik de hele dag op de bank helpen in ruil voor wat tafeltjes dekken en een paar keer drinken halen? Dan is dat goed daar.
    Heerlijk vind ik het. Misschien heb ik ook wel gewoon 2 hxe9le lieve oma's en de mensen die het niet gezellig bij hun oma vinden niet..
    Hahaha, ik moest opeens denken aan dat jij de katten van je oma eten moest geven..:PGhehe..:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig.. :) En fijn dat je er even tussen uitkunt! Het lijkt me nogal een drukke boel hoe je het beschrijft. ;) Wel leuk en gezellig, maar ik snap dat je rust wilt. Veel plezier daar en geniet lekker van niks! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog bedankt voor je respons op mijn mailtje trouwens! Ik ga het helemaal uitzoeken ;) Ik hoop dat je in dat weekend bij je oma alles op een rijtje kunt krijgen en genieten van de stilte daar in huis. Veel plezier! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wees welkom, mijn liefste en oudste kleindochter! Ik begrijp dat je heel wat van me eist...ik ben maar een oud mens hoor! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zo erg rustig zal het niet zijn, want ik krijg een nieuwe douche. Dat is boren enzo. En niet douchen. Tja.... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. iedereen heeft af en toe zijn rust nodig. wat fijn dat jij de jouwe bij je oma kunt vinden en nemen. veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wist bij het zien van je naam al dat je de oudste moest zijn, Adinda betekent namelijk oudste, eerstgeboren dochter. Ik vond die naam vreselijk mooi, maar ontdekte het pas bij mijn tweede kind. Ik vond de naam niet toepasselijk genoeg, dus heb uiteindelijk een andere naam gekozen. Maar ik blijf het een hele mooie naam vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker :D Af en toe rust is ook heerlijk. Veel plezier & rust lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey!
    Ik wens je veel plezier ;), mijn 2 oma's woonden vroeger altijd om de hoek en dan was ik verplicht erheen te gaan elke week.. pff, vond dat verschrikkelijk.. maar nu mis k t wel..
    veel plezier!
    kus, andries

    BeantwoordenVerwijderen