dinsdag 28 december 2004

Kerst

Ik vind kerst gezellig. Ik weet dat er veel mensen in web-logland zijn die kerst maar niks vinden, maar voor mij is het een gezellige tijd. Maar afgelopen weekend waren er een paar zwarte wolken die boven de gezelligheid hingen.

Zondag 26 december. Een zeebeving in de Indische oceaan. Op zich al erg genoeg, tot ik me plotseling bedenk dat de moeder van een vriendin in Sri Lanka, xe9xe9n van de getroffen gebieden, zit. Als ik haar 's avonds op bel heeft ze gelukkig goed nieuws, haar moeder is okxe9, al is iedereen erg geschrokken.

Ook krijgen we die dag een telefoontje van mijn peetoom. Hij is na het kerstdiner de vorige avond in zijn ouderlijk huis daar blijven logeren, totdat hij midden in de nacht door zijn ouders werd wakker gemaakt. De benedenverdieping stond in brand. De jongste broer van mijn peetoom sliep daar, maar heeft gelukkig weg zien weten te komen. Hij is in het ziekenhuis opgenomen met verbrande longen. Zijn toestand is op dit moment stabiel, maar ze houden hem slapende.

Je schrikt van dit soort dingen. Vaak zijn ze ver weg maar nu zijn ze ineens zo dicht bij.

Voor hen, en voor ieder ander die het nodig heeft, dit kaarsje.

13 opmerkingen:

  1. o, wat heb je dit goed geschreven... en dat kaarsje... Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is goed kut. Gelukkig is het toch allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje zeg, dat is idd wel schrikken! Sterkte!

    Liefs, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat je geen beter idee hebt;)
    Mooie log is dit! Met een mooi kaarsje.. 8)

    Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja... dat zijn dingen waar je echt van schrikt. Het kan door dit soort dingen zomaar afgelopen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft afschuwelijk dat er rotdingen gebeuren op de wereld. Maar het is belangfijk dat er tegenhangers zijn, energie die de balans in elk geval enigszins positief beinvloed....
    Pas je wel op - met kaarsjes lieverd?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jeetje. . ik vond het al erg van die zeebeving. . maar dan komt het wel xe9rg dichtbij! Mooi geschreven. Je hele weblog trouwens. Goed van dat kaarsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bahbah zeg.. Daar schrik je idd van, als het zo dichtbij is. Veel sterkte! En heel leuk, dat kaarsje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er zijn weer inderdaad erge dingen gebeurd...
    Allesinds gaat het leven verder en is het te hopen dat toch iedereen een gezonde en geluksvolle oud naar nieuw mag vieren.

    big hug from Philippe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetjemineetje! Mooie geschreven meis!
    Mn rat eet mn oor op.. maar goed.. gek beest. Zeker ook in de stress door het gekke weer. Die foto's zijn leuk allemaal, hahah. Ik lachtte me echt dood. Die ene met die rieten hoed op en de idiote zwarte pet is leuk.8)Hahahaha.
    Ik zie je vandaag. Daar zor gik wel voor.

    BeantwoordenVerwijderen