zaterdag 18 december 2004

Vreemd

Vreemde dingen gebeuren 's nachts. Beelden verschijnen en verdwijnen, gevoelens volgen elkaar op alsof ze een wedstrijd spelen. Maar steeds overheerst angst. Angst voor de dingen die niet te zien zijn in het donker. Angst voor geluiden die alleen te plaatsen zijn als er licht is. Angst voor de slaap, waarin dingen gebeuren die niet voor mogelijk worden gehouden. Angst voor wat komen gaat.

En toch komt het. De slaap. Een verwarde slaap vol met beelden en geluiden die niet kloppen, die ik niet wil zien. Een slaap die ik zo snel als kan wil eindigen, om vervolgens niet meer in slaap te durven vallen. En als ik dan verward wakker word, met nog vreselijke beelden voor mijn ogen, komt de angst opnieuw.

Heel vreemd. Heel vervelend. Heel vermoeiend.

9 opmerkingen:

  1. Tja, angst komt voort uit verwachting. Je wordt bang omdat je denkt aan iets dat zou kunnen gebeuren. Als je dus geen verwachtingen hebt, heb je ook geen angst. Does that make sense? Ik heb het ook maar op school geleerd hoor... :P
    Mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Esther: Ja, maar het stomme is is dat ik dus pas bang wordt als ik bijna slaap. Het gaat altijd helemaal goed tot ik lekker warm ben en wegdoezel.. En ik heb dan geen tijd gehad om wxe1t dan ook te verwachten..;) Dan schrik ik op en wordt ik bang en dxe1n ga ik verwachten... Vaag gedoe:P Dankjewel voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een tijdje terug heb ik een liedje i.v.m. angst op xe9xe9n van mijn logs gezet voor xe9xe9n van mijn beste vriendinnen in web-log-land en ik vind je log van vandaag dan ook zeer mooi geschreven ;)

    big hug from Philippe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jullie prettige kerstdagen
    en een gelukkig en gezond 2005

    Groetjes van Anneke

    http://www.xs4all.nl/~palas/surfingann/surfing_ann_op_het_www.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm ik ken die angst (nog) niet. Komt me niet zo bekend voor. Ik ben juist wxe9l bang in het donker en zie dan wxe9l dingen zie die er niet zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. YOGA DOEN!!!!Echt waar, dat helpt.Succes.xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de laatste tijd echt nxf3xf3it meer nachtmerries, of wat dan ook. Ik droom de laatste tijd hxe9xe9rlijk. Vannacht werd ik om 6 uur ofzo wakker, en ik hoopte maar dat ik verder zou dromen.
    Maar ik denk dat je steeds bang bent om iets engs te dromen, omdat je toen in Zeeland was je toch? Die droom over Youri? Dan wordt je bang dat je iets engs gaat dromen, en omdat je dan gaat denken aan enge dingen die je zou kunnen dromen, ga je ze ook dromen.. denk ik.
    k Wilde nog wel langskomen van de week.. maar ik dacht steeds, misschien ligt ze net te slapen, en dan kom ik langs met mn blije hoofd. Dus k hoop dat je weer beter bent, dan kan ik weer zonder zorgen langs komen!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zoek uit waar je bang voor bent en confronteer je angst en jezelf. dan is het zo over.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en als je daarbij een steuntje nodig hebt of het is misschien te erg... dan durven de 'bachbloemetjes' weleens helpen...
    (rescue of rockrose bvb)

    BeantwoordenVerwijderen