dinsdag 8 februari 2005

---

Het is ochtend. Het gras is wit van de rijp. Ik loop buiten met mijn hond aan de lijn. Ik loop langs een grasveld, grenzend aan een woonwijk. Tegenover het grasveld staan huizen. Ik sta even stil, de hond doet haar behoefte, ik loop door. Plotseling gaat er in xe9xe9n van de huizen een deur open en er komt een man naar buiten.

meneer: Je hebt zeker niet toevallig een zakje bij je?
ik: Nee, sorry.
meneer: Kinderen spelen graag op dat grasveld weet je.
ik: Ja dat weet ik.
meneer: Waarom laat je je hond daar dan drukken?
ik: Mijn hond drukt niet op het gras meneer, dat hebben wij haar aangeleerd.
meneer: Maar ik zag die hond daarnet toch echt gaan zitten.
ik: Maar ze heeft niet gedrukt. Vrouwtjes honden doen zittend plasjes.

Het blijft een tijdje stil. Dan..

meneer: Heel goed van je dat je haar niet op het gras laat drukken.
ik: Dank u wel, dat vind ik ook.
meneer: Doei.
ik: Daag.

En meteen was mijn dag goed.

17 opmerkingen:

  1. Hm. de indeling is niet heel leuk. maar jullie komen er vast wel uit. heb geen zin om het te veranderen :P.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De indeling ziet er juist wel grappig uit :D
    Ik vond het wel goed van die meneer dat-ie er iets van zei, ook al had hij het mis. Er zijn zoveel mensen die hun honden wel overal laten poepen, zo vies! Ik heb altijd een zakje bij me :D Lenen? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HAHA! supergrappig stukkie. i like it muchness. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, ja het is echt een grappig stukje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem ook tof! Ik zit echt te lachen hier, haha

    xx Pim

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha :D. Was het Bram die dat vroeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha super. Lekker die vent uitgeluld. Heeeeeeeerlijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk als je mensen stil kunt lullen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke conversatie, zo zie je maar: woorden kunnen veel oplossen! Je bent weer een stralend voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ah! Niet drukken op het gras.
    (dan wordt het plat?)
    :D
    erg mooi, zo'n belevenis...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Drukken doe je op een bel! ;)
    Opdrukken is weer een ander verhaal...kan Lara dat ook?
    Leuk stukje DinDin! :D

    BeantwoordenVerwijderen