zaterdag 19 februari 2005

Ik weet

dat ik geluk heb gehad. Dat het die donderdagochtend ook anders had kunnen aflopen. Dat ik nu ook met een zware hersenschudding in het ziekenhuis had kunnen liggen., of met een gehavende nek, rug, buik.

Maar dat vergeet ik, als ik wakker wordt van mijn eigen gekreun van de pijn, als ik me omdraai. Dat vergeet ik, als ik mijn been strek, omdat ik mijn knie even niet voel en vergeten ben dat hij pijn doet, om vervolgens heel boos "au" te roepen. Het is frusterend te voelen hoe je spieren trillen omdat ze verkrampt waren en je daar niks tegen kan doen. Ik heb sinds gister spierpijn van de val aan rechterkant van mijn romp en in mijn nek. Bij bepaalde bewegingen met mijn pols voel ik mijn gezicht vertrekken. En dan voel ik weer mijn neus, waardoor ik nog bozer word.

Ik heb geluk gehad, dat weet ik. Maar dat kan me even niet schelen.

14 opmerkingen:

  1. ach meissie! Tuurlijk is dat vervelend!
    Nog een dag of twee, en dan ben je er doorheen...
    Daar heb je de afgelopen 2 dagen niet mee terug...
    Maar het is altijd goed je zegeningen te tellen 8)
    Je vrienden bij je thuis donderdag, gisteravond een erg gezellige avond bij /met vrienden...

    sterkte met je lijf !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het had ook gekund dat je helemaal niets had, en in vergelijking tot dat heb je absoluut geen geluk gehad. Niet denken wat er gebeurd had kunnen zijn, of juist niet, je voelt je klote.. En dat is meer dan logisch. En mag dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch goed dat je erbij stilstaat, maar je mag je lekker klote voelen! Er is tenslotte wel iets gebeurd
    Heel veel beterschap!

    Liefs, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve schat, wat kun je weer goed relativeren! Laat je verwennen door al je liefhebbende familieleden en vrienden, voel je zo rot als je wil en doe niet zo calvinistisch, zo ben je niet opgevoed en voor zover ik weet is er niemand in de familie zo hoog verheven boven eigen leed en kwellingen. Wentel je in je narigheid en kom als een herboren fenix weer tevoorschijn...xxxx tot in de oneindigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pijn is pijn en het kan altijd erger. In zekere zin is het fijn dat er nog niks verschrikkelijks is gebeurd, hoewel het erg was. Kop op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mij ken het zeeeker wel schelen dat je geluk hebt gehad! Ik ben zeker blij dat ik je met een bloemetje al een glimlach op je gezicht geven kon.
    Zelfmedelijden mag je best hebben, maar ik ben alleen maar blij dat het zxf3 enxf3rm meevalt! En oke, ik heb best een beetje medelijden, maar het blijde gevoel overheerst!
    Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het is kut, en in jou geval mag je gewoon ff lekker zeuren..

    *is het trouwens goed dat ik je toevoeg aan m'n links, je schrijft zo leuk :)*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik kan me voorstellen dat het lastig is. Maar joh, het komt tenminste weer goed, ook al duurt dat misschien even. Tot die tijd wens ik je in ieder geval heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. pijn hoef je niet af te zetten tegen nog ergere pijn hoor. Pijn is pijn.
    En ik hoop dat je heel binnenkort weer kunt gaan bewegen om je herstel te bespoedigen!
    Sterkte, lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beterschap en sterkte. je hebt een behoorlijke klap gemaakt dus dat het zeer doet mag best en je mag je er best ongelukkig door voelen. het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tuurlijk had het erger kunnen zijn, maar dit is erg genoeg en doet vast net zoveel pijn. Sterkte en heel veel beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is natuurlijk wel erg, maar beter dan een gebroken ribbenkast of iets als dat. In dat opzicht heb je geluk gehad. Ookdal betekent dat niet dat je geen pijn hebt en pijn mag hebben! Heel veel beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey.. ik lees het allemaal maar eens [ja het spijt me echt dat ik zolang niet op jouw web-log ben geweest[. Wat een irritant ongeluk[je] zeg! Beterschap!! xx

    BeantwoordenVerwijderen