zaterdag 26 februari 2005

Zij en ik

Ik mis haar. Vreemd misschien, maar waar. Ik mis dat ik haar op elk moment van de dag kan opbellen en naar haar toe kan komen. Ik mis met haar lachen, met haar huilen, met haar schreeuwen en met haar zwijgen. En toch mis ik de haar van het afgelopen jaar niet. De haar die het liefst aan zichzelf dacht en over zichzelf praatte. De haar die niet luisterde naar wat ik zei, al hoorde ze het wel. De haar die mij in de rug heeft gestoken. De haar die mij kwetste met dat wat voor mij het belangrijkst was, onze vriendschap. Het verraden van die vriendschap.

En nu ik amper nog met haar praat, en ik zeker niet meer met haar lach, huil, schreeuw en/of zwijg, mis ik haar. Ik moet mezelf vaak ontzettend inhouden als ik aan haar denk, of met haar praat. Het liefst zou ik schreeuwen, krijsen, om in haar kop te stampen wat ze me heeft aangedaan. Want naar gewoon praten luistert ze niet, ook al hoort ze me wel. Maar als ik haar aankijk en zij kijkt terug val ik stil. Ik heb genoeg aandacht, tijd en tranen aan haar besteedt. Als zij me terug wil als vriendin moet ze dat zelf regelen. Ik zal die haar van vorig jaar blijven missen. Maar op dit moment mist zij het meest, al weet ze dat zelf misschien niet.

13 opmerkingen:

  1. Vond dat trouwens al niks voor jou ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke sonde zulke mensen.

    En weet je. Eerst las ik het verkeerd en dacht ik dat je haar kop wou instampen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ben je toch een lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Adinda, je schrijft echt zo goed! Dit stukje is echt heel herkenbaar, heel erg mooi !!

    Liefs, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Idd ontzettend herkenbaar. Is hard, maar wel waar.. Sterkte :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben erg erg trots op je.
    en ik wou dat ik je tegen dit soort ervaringen kon beschermen...
    hele dikke knuffel en een kus..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze is gxe9k dat ze niet jankend aan je deur heeft gestaan, smekend of ze haar alstjeblieft weer kon vergeven. Maar lieverd, ze is je niet waard en je hebt zxf3xf3xf3veel lieve mensen ervoor terug gekregen, ja toch? G, (!!!) R en weer helemaal dik zijn met F is vxe9xe9l meer waard als de 'vorige gang'. Dit is een beetje idioot taaltje.. maar ik hoop dat je het begrijpt.
    En het zwemmen was suuuuuuuuuuper gaaf! De Biezum is daar echt 1000x niks bij. Ik heb alleen over blauwe plekken en zere knieen. En k ben niet van de fiets gevallen.Je moet een keer mee!!
    Trustekus! Hou ook van jou!!
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat Chris zegt.. Het is herkenbaar. Heel herkenbaar, ook voor mij. Mooie log! Je omschrijft precies wat ik ook gevoeld heb (snapje?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ook voor mij is dit min of meer herkenbaar. Vriendschappen die kapot gaan, het gebeurt helaas maar al te vaak...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat kun jij dat toch telkens weer ongelxf3xf3flijk knap beschrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is hard & herkenbaar. Jij kunt zo goed je gevoel op papier krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen