woensdag 2 februari 2005

PLEVA II

Sinds mijn buikgriep heb ik geen antibiotica meer geslikt. Voornamelijk omdat mijn moeder het onzin vond om mijn lichaam vol gif te storten zonder dat het zeker was of het werkte. Ze vond dat ik beter naar de homeopaat kon gaan, en er op een natuurlijke manier vanaf komen. Uieindelijk ging ik er in mee, onder voorwaarde dat ik er binnen twee maanden vanaf moest zijn, en dat zij dan aan de dermatoloog mocht uitleggen waarom die antibiotica niet was opgegaan.

We zijn toen dus naar de homeopaat gegaan. Zij heeft me drie pilletjes gegeven die binnen een week ervoor zouden moesten gaan zorgen dat er verbetering kwam in de conditie van mijn huid. Het kon alleen wel eerst erger worden. Ik was al bang dat ik met een vreselijk angstaanjagend hoofd op school moest komen, maar tot mijn grote opluchting werd het helemaal niet erger.

Maar ook niet beter. Helaas.

Dus. Nu zit ik hier met mijn haren los zodat de plekjes op mijn kaak en rond mijn oren niet te zien zijn. Ik heb camouflagestift over mijn gezicht die de lelijkste plekjes wat minder lelijk maakt. En ik heb het idee dat iedereen meteen ziet dat mijn huid lelijk is, terwijl als ik tegen anderen zeg dat ik PLEVA heb, het ze dan pas opvalt dat mijn huid er niet mooi uitziet. Maar ik zie het. Elke dag. Elk plekje. En ik haat het.

Ik ben jaloers op iedereen met een gave huid, op iedereen die een staart in het haar heeft of kan hebben, op iedereen die gewoon in de spiegel kan kijken zonder meteen te kijken of de camouflage nog wel goed is. Als ik het kon zou ik mijn huid nu meteen ruilen voor een gave huid en er nooit een moment spijt van hebben. Ik krijg morgen nieuwe pilletjes van de homeopaat. Ze kunnen maar beter werken.

Ik word er stapelgek van.

13 opmerkingen:

  1. Als je naar jezelf in de spiegel kijkt zie je altijd 'meer' als dan dat ik naar je kijk. Ik kijk echt niet of je toevallig een vlek op je broek hebt, je haar niet een beetje raar zit of je lip rood is omdat je erop gebeten hebt of whateverrr.. Maar natuurlijk voel je je zekerder als je tevreden bent over xe1lles van jezelf..
    En geloof me, dat komt heus nog wel, en geloof mij ook, als ik jou zie, dan zie ik echt geen verminkt hoofd, ik vond het zelfs raar dat je een echte 'ziekte' had. Ik dacht dat het erbij hoorde gewoon, puber, blabla, normaalste zaak van de wereld. En dat zeg ik niet om je 'zogenaamd je beter te laten voelen', dat is omdat dat zo xeds en omdat je gewoon helemaal schitterend bent!

    Sorry als dit een btje onduidelijk gedoe is.. im tired.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, Dinnie als dat belangrijk is voor mensen. Dan zijn het sukkels. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieverd, ik hoop ook echt dat dat pilletje vandaag zal helpen.
    En verder ben ik het helemaal met Lisa en Roel eens.
    Maar ik kan me jouw frustratie ook voorstellen hoor!
    ik duim voor je

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedereen heeft wel iets. Alleen bij jou is het beter zichtbaar (denk je zelf, anderen valt 't mss niet eens op), dan bij anderen. En dat is kut. Maar wat Roel zegt klopt, ze moeten je maar nemen zoals je bent.. Ik hoop dat de nieuwe pilletjes wxe9l werken.. Dan wordt je zelfvertrouwen ook weer opgekrikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou er ook stapelgek van worden. Het is waarschijnlijk, zoals anderen al zeggen, minder zichtbaar voor de buitenwereld dan je denkt. Focus je niet op de de plekjes, dan ga je je er alleen maar meer aan ergeren. Ik hoop dat de nieuwe pilletjes werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is inderdaad heel vervelend.. Maar ik denk dat je het beetje bij beetje moet gaan accepteren, en zo lelijk zal het toch wel niet zijn? En ik hoop ECHT voor je dat de nieuwe pilletjes werken, het komt allemaal goed :) Idd, ze moeten je nemen zoals je bent. Met of zonder vlekjes, je hebt volgens mij een heel mooi karakter, en daar heb je veel meer aan! Ik weet dat je nu denkt: ja, maar ik moet er mee leven.. ik denk dat het vanzelf weer over gaat :)
    Kop op he!

    Liefs, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is natuurlijk super rot voor je, maar houd hoop dat het gewoon weer over gaat! Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat het helemaal goed met je komt, en dat de vlekjes weggaan, maar dat zal wel! Je bent nog jong, genoeg tijd.. het is vervelend, maar wie weet is het over een maand weg, sterkte he!

    Liefs, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat voor verhaal had je het over dan? :? Ik zie helemaal niets hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, we gaan gewoon duimen dat het helemaal goed komt !!

    xx Pim

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het wordt beter, geloof me!

    xx Andries

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag mooi meisje, ik weet echt precies waar je het over hebt hoor, helemaal. Misschien dat ik het ook heb of anders iets dat er flink op lijkt. Laten die pilletjes maar gauw gaan werken en misschien helpt het een beetje als ik ook nog maar eens even zeg dat je een schitterende meid bent (nu zovelen dit ook gezegd hebben, zal het toch echt wel de waarheid moeten zijn, niet...?)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de dingen waar je zelf de grootste moeite mee hebt valt anderen mensen meestal niet eens op. Ik hoop voor je dat het beter word :)

    BeantwoordenVerwijderen