maandag 18 april 2005

Niet sterk genoeg

De pijn in je keel die veroorzaakt wordt door het terugdringen van tranen. Die pijn voelde ik vandaag constant. Ik zou willen dat ik die pijn niet kende. En misschien klinkt dit alsof ik zeur, of overdrijf, of me aanstel, maar ik voel me echt niet goed. En als je me vraagt om het uit te leggen lukt dat niet. Ik weet niet waarom ik me voel zoals ik me voel. Ik weet niet waarom ik niet langer vrolijk word door de zon die door het raam naar binnen schijnt. Ik weet niet waarom ik niet gemeend kan lachen om grapjes die leuk schijnen te zijn. Ik weet niet wat mensen van me denken als ze me voor me uit zien staren en zeggen dat ik vrolijker moet doen. En ik voel me zo stom hierdoor, ik wil weer mezelf zijn en ophouden met zeuren. Ik wil me niet meer alleen voelen terwijl dat niet hoeft omdat er genoeg mensen om me heen zijn. Maar ik denk dat het bij mezelf ligt. Dat ik de enige ben die me weer vrolijk, gelukkig, kan laten worden.

Maar wat nou als ik daar niet sterk genoeg voor ben? Ik denk dat ik daar niet sterk genoeg voor ben.

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi logje.. 'k Weet niet wat ik hierop moet zeggen. Je zult jezelf bij elkaar moeten zoeken en dan weer op moeten rapen. Maarja, dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er gebeurt ook wel veel met je! Geef jezelf de tijd. Bekijk jezelf vanaf een afstand en laat alles maar over je heen komen. Je hebt beslissingen te nemen, examen in het vooruitzicht, dat is niet niks! En je bent nog erg gevoelig ook.. Wacht nou nog een maandje of wat met piekeren, misschien zie je dan vanzelf wel weer dat de zon echt warm is, ook voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh vreselijk examenjaar...
    Maar nog een paar weken en het is weer voorbij.
    Je staat er hartstikke goed voor, dus je haalt het "met 2 vingers in je neus" 8)
    Als je je zwaar k*t voelt moet je je even voor de geest halen (ogen dicht, 2 voeten op de grond, rustig uitademen...) hoe je je voelde tijdens de laatste Hair avnond. Wat je zag, hoorde en rook.
    Ervaar dat nog eens en eis dat gevoel weer op voor NU.

    Je bent een sterke, leuke geweldige en knappe meid, kop omhoog, borst vooruit, neus in de wind, wereld, hier is:
    ADINDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet bijna zeker dat het door de examens komt, misschien denk je van niet, maar diep van binnen is het zo. Als het dadelijk heerlijk allemaal achter de rug is kan je weer heerlijk jezelf zijn en weer lachen..
    En je weet, we duimen allemaal voor je!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lieve Adinda, natuurlijk ligt het bij jezelf, gelukkig maar, daarmee heb je het dus ook in de hand, nu nog de truc, die is als volgt...
    Neem een positief moment in gedachten, een herinnering, bedenk waar je was, hoe je je voelde, wat je zei en wat er werd gezegd, wat je deed en zag en rook.... Laat je zintuigen het werk doen. Dat moment, die gebeurtenis is zo sterk dat de herinnering eraan je gelukkig maakt. Elke gebeurtenis heeft haar eigen impact, je hebt het dus in je eigen hand.
    Denk bijvoorbeeld aan je VIP-avond bij Pavarotti, je humor, je ontmoeting met bn-ers, de blik van Luciano, die naar je keek, het eten, het samen met je vader naar zo'n unieke gebeurtenis... Je geluksgevoel wat daar bij hoort, zo zijn er vele momenten in je leven die je zo op kan roepen en die nog intenser zijn. De geboorte van je broer bijv. maar ook een dagje naar zee, de hitte op je huid, de zilte zeelucht in je longen het verkoelende zoute water voor je voeten, de mensen die om je heen zijn, die van je houden en bij je horen....
    Kortom het ligt bij jezelf en je bent er sterk genoeg voor, als je maar weet hoe de truc werkt. En al denk je, ja ja een truc.......... Je geluksgevoel wat bij die gebeurtenissen hoort is echt en dat voelt geweldig, net als mijn geluk bij de geboorte van mijn dochter.................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je stelt je niet aan! ik ken je gevoel heel goed.. doorzetten, het komt vanzelf weergoed -en nu moet ik het zelf ook gaan geloven- :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. iedereen kent van die periodes in z'n leven. komt vanzelf wel weer goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat gevoel ken ik, ik heb ook wel eens van die periodes dat ik helemaal niet vrolijk ben, maar niet weet waarom niet. Maar ik weet zeker dat het allemaal goedkomt, over een tijdje lach je weer gemeend om grapjes en ben je weer vrolijk als de zon door het raam schijnt. Praat er anders gewoon met iemand over, een vriendin ofzo. Die begrijpen het vast en zeker ook heel goed en ze zullen je ongetwijfeld steunen. Het komt goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen