maandag 13 september 2004

De overkant

Zittend aan de ene kant
Starend over zee
Verlangend naar het Engeland
Schipper mag ik mee?

Mag ik mee naar de overkant
Gewoon voor mijn plezier?
Mag ik mee naar Engeland?
Het is veel saaier hier

Kijk dan naar de overkant
Daar is het wonderbaar
Ik wil naar het Engeland
Als ik nou met u mee vaar?

Dichterbij komt dan de overkant
En bijna ben ik er
Dan ben ik in Engeland
En ben ik lekker ver

Ver weg van de overkant
Ver weg van alles daar
Ver weg van Nederland
Ver weg van iedereen, maar...

Ach schipper, de overkant
Die brengt me veel plezier
Maar schipper, daar is Engeland
Dat is veel te ver van hier!

7 opmerkingen:

  1. Wijoe! Wat een ontzettend leuk gedichtje.. maar als je weggaat.. mag ik dan met je mee? Want anders vind ik het veel minder leuk hier.. idd.. veels te ver!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tralala 8) Vrolijk gedichtje, wil je zo graag naar Engeland :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij met engeland? Je hebt er trouwens een achter-achternicht wonen, in het zuidelijkste puntje, op een klein rots-eilandje.

    BeantwoordenVerwijderen