vrijdag 17 september 2004

Gedichtje hier, gedichtje daar

Ik weet niet hoe het komt. Ligt het aan school? Aan mijn innerlijke rust?:P In ieder geval schrijf ik van alles op. Woorden blijven ronddraaien in mijn hoofd tot ze het papier gevonden hebben.

Omdat ik jullie deze explosie van inspiratie niet wil onthouden hier mijn laatste creatie. Misschien moet het nog een beetje bijgeschaafd worden maar dat zie ik nog wel.

Vervlogen verlangen

De vurige zomerzon
brand van verlangen
luistert wonderschone zangen
van de vogel die ooit dromen kon

De vogel van de droom
zingt verlangend van
dat wat hij niet langer kan
in een luisterende zomerboom

Weg is de droom
en daarbij het verlangen
de koude groeit

Geknakt is de boom
verstomd zijn de zangen
een zon die niet gloeit


Ehh tja.. dat is het dus.. Het was een opdracht voor Nederlands. Een sonnet, over de voorbije zomer, met een wending halverwege.. En dit is het dus geworden na veel wegstrepen en verkreukelen;).. Uit uw kritiek!

6 opmerkingen:

  1. Goed dat je die inspiratie opschrijft, en niet wegstopt. Want er komt zeker iets zinnigs uitvoort.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach...
    Geen kritiek.
    Alleen een gevoel van herkenning
    Ga door!!!!!!!!!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is geen kritiek, ik vind hem mooi :) JIj kan echt goed dichten 8)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd wat voor punt dit oplevert...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het 'overkant' gedicht trouwens wel wat mooier, origineler, oorspronkelijker. Als leraar Nederlands zou ik daar, zonder met de ogen te knipperen een 10 voor geven. 'Vervlogen verlangen vind ik ook nog wel een 9 waard... Ben je al bezig met een uitgever?

    BeantwoordenVerwijderen