zondag 26 september 2004

Voor de duidelijkheid

Soraya was niet de enige die auditie deed voor de schoolmusical die dit jaar 'Hair' was. Ik waagde stomgenoeg na 2 keer eerder meegedaan te hebben ook nog een kans. De toneel- en zangauditie gingen goed. Naar mijn gevoel zelfs heel goed. De dansauditie is niet het vermelden waard. Maar zelfs zonder de dans zou ik kans hebben op een klein rolletje. En dat was alles wat ik wou. Na twee jaar in een koor had ik dat wel gezien. Ik ging dit keer xe9cht voor het grote. Op het podium staan, gezien worden, ik hoefde niet eens tekst te hebben..

In het koor zitten betekent hetzelfde doen als de mensen die om je heen staan. En ik wil juist zo graag een keer mezelf ergens in stoppen. Maar blijkbaar.. was ik niet wat ze zochten. Ik heb mijn best gedaan. Mijn uitstraling, mijn houding.. Ik acteerde niet overdreven, ik liet merken wat mijn gevoelens waren maar benadrukte ze niet..

Maar ze kozen mensen die dat juist wel deden, dat overdreven acteren. Ik zou niet genoeg uitstraling hebben gehad.

'Maar,' zei een jurylid als poging me te troosten, 'de muzieklerares zette wel een plusje achter je naam, je zong erg goed.'

Een vriendin van me is wel door, heeft een rol. Ik zit in het koor, voor de derde opeenvolgende keer. En dit is mijn laatste jaar, mijn laatste kans. Ik ben hartstikke blij voor haar, echt waar. En ik baal ontzettend, wou dat ik daar in haar plaats had gestaan. De jury zei nog dat ze twijfelden tussen ons. Of nee, liever had ik daar naast haar gestaan. Sxe1men schitteren, zoals we vorig jaar samen lol hadden in het koor dat niks aan was. En dit jaar.. ach.. ik zie wel wat ik doe. Doorgaan met het koor.. of het gewoon maar laten zitten.. Ze missen me toch niet.

Maar ik had wxe9l een plusje achter mijn naam.

9 opmerkingen:

  1. Precies, bekijk het altijd van de goeie kant. :D Alleen wel heel erg balen dat je niet door bent.. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hair is super coole musical! :D Ik meen het echt. Bij ons in de muziekschool hadden ze die ook opgevoerd. Hair is echt vet. Jammer dat je geem rolletje hebt gekregen. Maar het koor is ook mooi, Hair heeft kei leuke liedjes. Wees blij met wat je hebt gepakt. Verwacht als je aan een auditie begint niets. Je weet niet waar ze op letten, wat ze zoeken. Je moet er echt tussenzitten of niet. Jou kans komt nog wel een keer als ze een musical maken waarin jij echt voor gemaakt bent. En verder, het koor is niet niets hoor. Er moet een hoop geluid uit jullie strotjes komen om alles te laten horen. Succes met het koor! En jou kans komt nog wel ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Daniek: Hair is inderdaad erg leuk, daarom wou ik graag meedoen. En ik weet ook wel dat het koor niet niks is, maar na twee jaar heb je dat wel gezien, vooral als je door de hoofdrolspelers wordt afgekraakd:). En ik dacht dat ze mensen zochten die nog niet ontdekt waren:P Maar heel veel mensen die vorig jaar een grote rol in de musical Grease hadden hebben nu weer een rol.. En dxe1t vind ik nog het meest oneerlijkst. Maargoed, ik zie wel hoe alles gaat komen.. Ik moet ook nog slagen voor mijn examens natuurlijk;):P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kijk en stap de goede richting in. Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, Rowin is gewoon een dom, arrogant, achterbaks, idiot, lelijk, nep, vervelend, alles-beter-wetend, misselijkmakend person waar je je niks van aan moet trekken;).. ookal doet ie dit jaar niet mee, dat moest ik toch even zeggen;).
    En misschien is het maar beter dat je geen rol hebt, veel te veel werk met je examens en die zijn belangrijker als die musical:P.
    Wanneer we naar de kermis gaan? Snel, ik heb zin in een suikerspin. En ik heb kortingsboekje!:D Maar dat is denk ik niet zo heel erg bijzonder.. Cya snelll lief meisje van me! (Roy aan de deur daarnet.. (met Hamza).. damn.. dus k ga maar snel mn boekverslag afmaken!! Kuss!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De stommerds weten niet welke ster ze hebben afgewezen. Wacht maar. Over een paar hebben ze er reuzespijt van! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als jij over 4 jaar in de Joop van den Ende productie als Pocahontas staat merken ze wel welke fout ze hebben gemaakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ze zijn ERG dom. Rowin vorig jaar de hoofdrol geven was dacht ik het stomste wat ze konden doen, maar het kan dus nog stommer.
    Maar daar heb je nix aan. Ik vind je de beste, maar ook daar heb je nix aan...:(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jury's en andere auditie-afnemers kunnen ook fouten maken. Dat blijkt maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen