zaterdag 23 oktober 2004

Verliefd

Lief dagboek,

Ik weet het zeker. Ik krijg nooit een vriendje. Ik ben te kort, te dun, te dom, te onzeker. Boven alles te onzeker. Ik word al rood als een jongen die ik niet ken tegen me praat. Als jongens vrienden met me willen zijn (wat haast nooit gebeurt maar ik heb het over xe1ls) word ik meteen verliefd op ze.

En dan ben ik zijn praatmaatje. Hij is verliefd op die of die en weet niet wat hij moet doen, is zij wel verliefd op hem, wat als zij hem niet leuk vindt, hoe moet hij haar laten merken dat hij haar leuk vindt, ze geeft zaterdag een feestje wat moet hij kopen..? En ik geef antwoord, zeg hem dat ze gek is als ze hem niet leuk vindt, dat het vast wel wat wordt tussen hen en dat hij dat absoluut verdient. En dat hij aan haar moet vragen wat ze wil want dat WEET IK NIET! Ik wil iets anders zijn dan een praatmaatje! Ik wil een knuffelmaatje, nee, een zoenmaatje zijn! Ik wil iemand hebben waar ik tegenaan kan kruipen bij enge of romantische films, iemand die me wil zoals ik ben, iemand die het niet heeft over zijn liefdes en wat hij er mee moet, tenzij IK die liefde ben!

Maar misschien ben ik wel gedoemd tot een vrijgezellenbestaan. Al mijn vriendinnen hebben vriendjes en het gaat uit en aan en ik ben hun praatmaatje. En op een dag. Misschien. Ooit. Ziet een jongen wat ik waard ben (niet dat ik daar echt in geloof, of juist wel maar ik ben niet zoveel waard) en vind hij me leuk hoe ik ben en zet hxedj de eerste stap als ik hem niet zet. En ik zet hem niet. Ik ben te onzeker.

Ik ben verliefd op een vriend van een vriendin van me. En hij is verliefd op Marieke. Stom wijf. Ik ken haar niet maar ze is vast mooi en slim en blond. Voorlopig blijf ik het praatmaatje. En daar moet ik dan maar genoegen mee nemen.

Liefs, Soraya

10 opmerkingen:

  1. ach Soraya..
    op ieder potje past een dekseltje ;)
    ehhh
    8)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jouw tijd komt nog wel om het maar lekker afgezaagd te zeggen. maar zoek er niet naar dan komt het vanzelf op je pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het niet op jou slaat.





    Echt niet
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is 't fictief? Of deels niet? In ieder geval, als het over jezelf gaat.. Het komt vanzelf wel. Juist als je het niet verw8. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Idd, zoals Puck zegt: het komt als je het niet verwacht. Op die momenten is het er, zonder dat je het weet en wordt het steefs groter. Het komt nog wel, let op mijn woorden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lieverd, het komt allemaal goed. Geloof je tante maar, die heeft ervaring -vooral ook in liefdesverdriet - en op dr 36e toch ook nog een xe8cht xe8cht liefje getroffen. En in de pubertijd - ja sorry zo is het nou eenmaal!- lijkt er geen eind te komen aan die eenzaamheid op dit vlak, maar echt, you'll be more then allright. Vooral omdat je lief leuk aardig grappig sociaal knap creatief intelligent en zorgzaam bent.
    Alles komt goed. Echt. Echt Echt.


    en nog.
    nxf3g gelooft ze me niet.
    Maar dan op een dag! Dan zegt ze: ohh tante saar ik ben ZO verliefd, en hij ook op mij!
    en dan zeg ik niet - i told you so.
    Dan zeg ik O o o o o ZEG DAN! HOE HEETIE WIE ISSUT WANNEER MAG IK HEM ZIEN!
    :)
    kus!
    Tante Saar (voor al uw zorgen)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Soraya, alle liedjes, alle litteratuur, alle huilfilms hebben dit enorme probleem! Zelfs in de middeleeuwen al. Treur niet, je bent mooi, knap en origineel. En hopelijk...HEEL KIESKEURIG!!!Wacht maar, eh...eh..ik bedoel, ga niet zitten wachten op Prins Charming, zonde van je tijd. Richt je op het nu en je school, je vriendinnen. Kusjes en nog meer kusjes :) :D :D ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och xe1llerliefste Soraya, je bent pas 16 jaar jong! Je wordt vxe1st minstende 80, misschien zelfs nog ouder, ik beloof je nu dat er xe9cht in die 64 jaar iemand komt die jxf3u verdient.
    Lieverd, ik beloof je, over niet al te lange tijd ga jij zxf3 verliefd worden dat ik gxe9k word van je gezeur hoe leuk hij is, hoe geweldig lief hij doet en hoe leuk hij jou wel niet vind..:)
    't Komt goed lieve Soraya, geloof me nou maar. En ga geen gekke dingen in je hoofd halen dat je niks waard bent.. pfoe! Jij bent me zxf3veel waard, believe me:)
    Dikke kus en vonnet gezellie vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zooo herkenbaar :)
    (Ik doe even de arnon grunberg, maar 'k meen 't wel :))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. is het egt zo of is het een verhaal.
    Nou als het egt is kan je best contact met mij opnemen.
    Ik ben ook heel dun en ook onzeker enz.
    maar ik heb weleens een vriendje gehad.
    dus jij krijgt er ook wel eens een
    duzzzzz. ;)

    BeantwoordenVerwijderen