woensdag 23 juni 2004

Holland; oranje land

Al zo lang ik me kan herinneren ben ik op en top oranjefan. Elk WK en EK waar Nederland in meespeelde zat ik in het oranje op de bank. Ik kende alle foute voetbalnummers en zong ze dan ook op het hardst als we scoorden.

Dit EK ben ik ook compleet in de stemming. Na zaterdag was de teleurstelling groot, maar ik had vertrouwen in "onze jongens". Ik zat weer op de bank. Oranje t-shirt, oranje sjaaltje, hoed en schoenen. Klaar voor de wedstrijd.

Zelfs mensen die niet van voetbal houden kunnen niet onder de feestvreugde uitkomen. Overal in Nederland hangen vlaggetjes en de etalages van winkels zijn oranje.

Tijdelijk is Nederland oranje. En na vanavond blijven we dat minstens nog tot de halve finale. Want de kwartfinale komen we door. Toch?

1 opmerking: