woensdag 30 juni 2004

Toulouse poespoese

Ongeveer vijf jaar geleden was ik dapper voor de zoveelste keer begonnen met het proberen bijhouden van een dagboek. Datzelfde dagboek heb ik een aantal jaren erna weggegooid. Hoe stom! Ik kan me nog herinneren dat ik in de periode dat ik weer in een dagboek wou schrijven smoorverliefd was op een jongen uit mijn klas. Naast alle bladzijden die waren volgeschreven over hem, zaten er ook bladzijden tussen over 'de kleine katjes van tante Saar'.

Omdat mijn kat een half jaar ervoor was overreden mocht ik xe9xe9n van de katjes van het nest van de kat van tante Saar hebben. In mijn dagboek was te lezen dat ik twijfelde tussen de lapjeskat en het rode katje. Uiteindelijk heb ik voor de lapjeskat gekozen, hoewel dat niet meer in mijn dagboek te vinden was.

Ik noemde haar Toulouse. Toulouse, die grote stad. Maar ook, mijn kleine kat. Vandaag, 5 jaar geleden, werd ze geboren.

4 opmerkingen:

  1. Touloesjepoesje! Zusje van Punkertje, Julius en wijlen Wimm, allemaal jarig vandaag.
    Extra visje? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera! Nu weet ik tenminste meteen hoe oud Juul geworden is...Gefeliciteerd! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh wat een lief stukkie!:)Gefeliciteerd nog!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En Skampie kwam toch uit het nestje van Tous?

    BeantwoordenVerwijderen