dinsdag 22 juni 2004

Kinderen voor Kinderen.. en wie het is geweest

Met grote ogen zit broertje R. van 3 op de bank naar de televisie te kijken. Op televisie is een videoband van Kinderen voor Kinderen te zien.

Ik heb geen tijd, moet huiswerk maken, mijn kamer opruimen, nog naar de winkels maar.. Ik ga naast hem zitten en zing alle liedjes mee. Het is een oude videoband, de kleding is ouderwets en hernneringen schieten door mijn hoofd. De kleine ik met mijn kleine broertje Y. die, net als R. nu, aan het genieten waren.

Kinderen voor Kinderen is nu heel anders dan vroeger. De banden die ik keek toen ik klein was waren ook al een jaar of tien oud geloof ik. Maar die liedjes kunnen nog steeds gezongen worden.

En ik met net zo grote ogen te kijken als vroeger, nu met herinneringen.. En ik hoop dat R. later net zulke herinneringen heeft, want Kinderen voor Kinderen blijft leuk.

3 opmerkingen:

  1. Toevallig...ik zocht gisteren een plaat vanwege de voorkant: banaan, schelpen, tomaat, om aan je oom te laten zien..en onmiddellijk zoemen de liedjes door mijn hoofd, vooral 'droeverig gevoel' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhhhh.... VROEGER!!!

    ja, vroeger.

    hmm ja. we worden oud. en grijs! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een bepaald eigenaardig persoo25 juni 2004 om 00:49

    hallo, dindin, y, r en eigenlijk iedereen.
    ook is een berichtje van mij. Je bent al gaan slapen/lezen/tv kijken of whatever, maar iig ik vind het leuk dat je zo van kinderen voor kinderen hebt genoten en het nog steeds doet of zoiets, (ik heb er nooit van genoten omdat ik t saai vond, maar daar gaat t niet om). Ik heb eigenlijk nix te melden, maar ach ieder bericht is nutteloos dus ik schrijf ff lekker door, maar ach, misschien moet ik toch is stoppen en m'n boekje engels tog maar is gaan lezen. Nou dat ga ik maar is doen, bye bye, see ya

    BeantwoordenVerwijderen