dinsdag 29 juni 2004

Verliefd zijn is maar niks!

Mijn goede vriendin Natal had al bijna 6 maanden verkering. Vanochtend heeft hij het uitgemaakt. Gister was Natal al bij me langs geweest omdat ze zich ongerust maakte over dat de relatie niet meer verliep zoals in het begin, en het ergste was dat hij spullen die bij hem thuis lagen naar haar terug had gebracht. Ik heb met haar op de bank gezeten en afgesproken dat we de hele week leuke dingen gingen doen, wat er ook zou gebeuren.

Vandaag kwam Natal weer bij me langs en vertelde dat hij het had uitgemaakt. Als mensen verdrietig zijn weet ik nooit hoe je ze op moet vrolijken, of te troosten. Meestal zeg ik niks, of maak grapjes. Maar vandaag koos ik ervoor niks te zeggen, als ik iets zei ging het over iets anders. Ik knuffelde haar, steunde haar, was er voor haar als ze wilde praten, maar ook zij had het over onbenullige onderwerpen.

Ze heeft hier de hele dag gezeten, is net weg. Heb ik dat nou goed gedaan? Ik weet het niet. Ze was de hele dag afwezig en keek stil voor zich uit, wat compleet logisch is natuurlijk. Af en toe vroeg ik of alles goed was en of ik iets voor haar kon doen, maar dan schudde ze alleen stil haar hoofd.

Ik hoop gewoon dat ze weet dat ik hier zit en dat mn telefoon binnen handbereik ligt. Dat ik zelfs vannacht de deur voor haar zou opendoen als ze buiten zou staan. Verliefd zijn is geweldig. Verliefd zijn is maar niks.

6 opmerkingen:

  1. tuurlijk heb je het goed gedaan. Je was er voor haar...en wat je dan zegt of niet zegt is niet belangrijk. Soms is alleen even een knuffel veel meer troost dan 1000 woorden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meid, je hebt het harstikke goed gedaan!
    Als mijn beste vriendin weer es was gedumpt troostte ik haar ook altijd door te knuffelen enzo..
    You did the right thing!

    Andries.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn voor natal dat je er voor haar bent. Dat is ook het enige (en dat weet je toch helaas ook uit ervaring?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieverd je hebt het goed gedaan.. echt.. je bent geweldig als vriendin, als je nix zegt, als je de hele boel bij elkaar kletst.. natuurlijk maakt iedereen wel eens fouten of had je iets liever willen zeggen of iets juist niet.. maar je hebt het goed gedaan! Je was er voor d'r, dat is het belangrijkst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weetje adin, al deze mensen hebben gelijk! Je bent er altijd voor me........Ik hou van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohw....en nog 1 ding...Je bent een geweldige vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen